Blogopmaak

Klant ontevreden over verzekeraar

okt. 10, 2012

Vandaag verscheen het bericht in de Telegraaf dat verzekeraars de vertrouwensbreuk met klanten nog niet hebben weten te lijmen.

Maar liefst 80% van de de consumenten vindt dat maatschappijen de belangen van de klant onvoldoende centraal stellen. Verder vinden klanten de informatie die ze krijgen onduidelijk en laat de toelichting bij de afwijzing van de schadeclaim te wensen over. Dat blijkt uit onderzoek van de stichting toetsing verzekeraars dat vandaag wordt gepubliceerd. De stichting had in Delft vandaag een seminar “klantgericht verzekeren”.

‘Consumenten vinden het belangrijk dat verzekeraars heldere en duidelijke voorlichting geven’, aldus directeur Rob van Kesteren van de stichting die het keurmerk klantgericht verzekeren uitgeeft.

Beoordeling van de klachten die wij als verzekerdenplatform binnen krijgen laat een zelfde indruk zien: er wordt  door verzekeraars soms maar wat geroepen als reactie op een schadeclaim. Daarbij worden argumenten gebruikt die werkelijk kant noch wal raken. Als daartegen wordt geprotesteerd worden deze argumenten simpelweg herhaald, met als toevoeging ‘dat er geen aanleiding is om hun standpunt te herzien.’ Het hoeft geen verbazing te wekken dat een dergelijke handelwijze het vertrouwen in de branche ondermijnt.

Al jaren getroosten verzekeraars zich  moeite om het imago van de branche op te poetsen met allerlei campagnes, ‘position papers’ en ‘consumentenmonitors’. De meest prachtige namen worden daarbij gebruikt. Toch is er bij consumenten geen vertrouwen.

Verzekeringsklachten.nl heeft het Verbond van Verzekeraars herhaaldelijk benaderd om hierover te praten. Een voorstel met  met praktische verbeterpunten is aangereikt. Verzoeken zijn gedaan om hierover van gedachten te wisselen. Het Verbond laat niets meer van zich horen, ondanks dat zij heeft aangeven “op zoek te zijn naar signalen die voor verbetering vatbaar zijn”. Kunt u die logica volgen?

08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
16 aug., 2023
Volmacht van ASR rommelt maar wat aan, over ruggen verzekerden
12 aug., 2023
Liegen over reactietermijnen, dreigen met rechtszaak nodig voor er reactie komt.
Meer posts
Share by: