Blogopmaak

Bewuzte puinhoop bij dochter VGZ

feb. 14, 2017

Ons gezin heeft al jaren naar tevredenheid een ziektekostenverzekering bij Zilveren Kruis. Voor kalenderjaar 2017 hebben we deze verzekering laten doorlopen, de premie betalen we per jaar vooruit.
Op 10 februari kregen zowel wij als onze dochter een brief van Zilveren Kruis dat zij was uitgeschreven, de premie die wij voor haar hadden betaald was teruggestort. Uit navraag bij de klantenservice bleek zij te zijn uitgeschreven op verzoek van VGZ.

We namen contact op met de klantenservice van VGZ en die verwees ons door naar Bewust (onderdeel VGZ groep) waar ze op 31 januari aangemeld zou zijn via de site.
Deze aanmelding heeft zij niet zelf gedaan en zij heeft nooit bericht gekregen dat ze aangemeld was bij Bewust, niet met een brief, niet via de mail, op geen enkele wijze. Op 11 februari heeft onze dochter hierover telefonisch contact gehad met Bewust. Haar is gezegd dat ze binnen een week van de juridische afdeling bericht zou krijgen of haar aanmelding ongedaan gemaakt zou kunnen worden.

Op 14 februari heb ik zelf contact opgenomen met Bewust omdat ik ongerust was. Bewust liet mij weten dat de inschrijving van onze dochter naar aanleiding van haar telefoontje op 11 februari op niet-actief was gezet. Mijn opmerking dat ze nog bericht zou krijgen over haar uitschrijving werd genegeerd, ik kreeg als opmerking dat we toch echt zelf verantwoordelijk waren voor de inschrijving bij Zilveren Kruis. Toen ik boos werd over het feit dat onze dochter onverzekerd heeft rondgelopen stond mijn toon hun niet aan.

Blijkbaar is het bij Bewust mogelijk om iemand anders zomaar in te schrijven en op basis van deze inschrijving deze persoon zomaar bij een andere maatschappij uit te schrijven en dat allemaal zonder deze persoon daarover te berichten. Als je hierover contact opneemt wordt je inschrijving op niet-actief gezet terwijl je te horen krijgt dat er binnen een week een antwoord komt van de juridische afdeling.

Een ziektekostenverzekering hebben is verplicht, bovendien is het risico van niet of slecht verzekerd zijn erg groot, daarom zorgen we ervoor dat we het zelf altijd tijdig regelen. Het stoort ons enorm dat een verzekeringsmaatschappij de zaken die WIJ goed geregeld hebben ongedaan kan maken, zonder daarover te communiceren en zonder daarvoor verantwoordelijkheid te nemen.

H.Leusink

16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
16 aug., 2023
Volmacht van ASR rommelt maar wat aan, over ruggen verzekerden
Meer posts
Share by: