Achterbaks geklungel Achmearechtsbijstand


Geplaatst in: Klachten | op 13 oktober 2017 | 1 reactie.


Ik heb onlangs, vanwege een conflict met de Goudse verzekeringen, een beroep moeten doen op mijn rechtsbijstandverzekering, die loopt bij Achmea Rechtsbijstand (ARB). Op haar website zegt Achmea Rechtsbijstand dat ze je helpen met “één van onze ruim 500 juristen met de best passende expertise én ervaring voor uw zaak. We hebben ruim 500 goed opgeleide juristen in dienst die hun kennis continu actueel houden door het volgen van trainingen en het raadplegen van onze digitale bibliotheek. Zo hebben we altijd de juiste kennis en ervaring in huis om uw zaak te behandelen”.
Allemaal reclame-onzin, want in mijn dossier wordt er namelijk niet anders dan geklungeld door Achmea-RB!

Ik heb een probleem met een arbeidsongeschiktheidsverzekering, dus je zou van een rechtsbijstandverzekeraar die zichzelf zó aanprijst, verwachten dat ze je een jurist geven die gespecialiseerd is in verzekeringsrecht. Nou, vergeet het maar want die hebben ze niet! Eerst krijg ik een juriste toegewezen die zegt dat ze ‘specialist’ is en dat mijn probleem bij haar in goede handen is. Uitdrukkelijk heb ik bij de aanlevering van de zaak aangegeven dat ik de zaken niet altijd overzie en dat ik daarom een belangenbehartiger (Schadecoach) heb die de zaken voor mij regelt, en dat Achmea-RB zich om die reden NIET met mij, maar met Schadecoach moet verstaan. Wat doet die mevrouw? Ze gaat tóch met mij bellen en ze zegt dat ze van Schadecoach niet zo’n hoge pet opheeft, want die kende ze ook al van conflicten met Achmea.

In de eerste plaats moet die mevrouw natuurlijk niet met mij contact opnemen, maar op kritiek op mijn belangenbehartiger zit ik al helemaal niet te wachten. Dit bureau haalt voor mij de kastanjes uit het vuur op een perfecte manier zoals ik dat nog nooit heb meegemaakt. Ze had beter naar zichzelf kunnen kijken. Dus die mevrouw is na een klacht van Schadecoach van het dossier gehaald, en inmiddels is er een andere ‘specialist’ ten tonele verschenen. Ook bij deze meneer zou mijn klacht in uitstekende handen zijn, volgens de klachtenbehandelaar.

De manier waarop deze klachtenbehandelaar werkte verbaasde wederom, toen er terecht door Schadecoach gevraagd werd naar zijn papieren. Die wilde hij niet laten zien, daar had hij geen behoefte aan. HIJ niet, maar WIJ wél! We wilden nú, na de blunder van de eerste juriste, zekerheid dat er een geschikte jurist mijn zaak zou gaan behandelen, dus het zou normaal zijn als ARB daarover transparant zou zijn, maar niks hoor. ARB roept wél dat haar juristen geschikt uiterst zijn om het werk te doen, maar als je daar concreet naar vraagt spelen ze kiekeboe!

Vervolgens, ondanks dat we geen zekerheid hadden over de capaciteiten van deze jurist, ging de nieuwe behandelaar de zaak toch maar verder met het dossier, want je wil immers niet dat je zaak wéér vertraging oploopt. Wat gebeurt er? Nadat hij het dossier had bestudeerd, kwam hij met de mededeling dat mijn zaak niet onder de polis gedekt was. Vervolgens ging hij met vakantie! Je gelooft je ogen toch niet als je dat leest?

Toen heeft Schadecoach wéér een klacht ingediend, want er was door de eerdere behandelaar, maar óók door de klachtenafdeling van ARB duidelijk en meerdere keren gezegd dat de zaak onder dekking van de polis viel. Dat duurde alweer enige weken, en toen kwam het hoge woord bij ARB eruit: we hebben inderdaad al eerder gezegd dat er dekking was, dus we gaan de zaak nu tóch weer verder behandelen.

Dus de betreffende “jurist”, inmiddels weer terug van vakantie, stuurde ons een bericht dat hij aan de Goudse om inlichtingen had gevraagd. Verder sloeg hij in zijn brief een toon aan die je zou verwachten van een tegenpartij, maar niet van je eigen jurist. Hij vond dat Schadecoach de schuld ervan was dat er nu een conflict was ontstaan! Het moet niet gekker worden! Wat is dit voor een rechtsbijstand-hulpverlening?

Toen ben ik op zijn naam gaan googelen, en toen bleek (via Linked-in) dat de man als schadebehandelaar had gewerkt en daarna bij bij Vidi als toedrachtsonderzoeker en dat hij nog niet eens een rechtenstudie heeft voltooid! ARB had trouwens al zelf, maar alleen om dat Schadecoach aandrong om zijn kwalificaties bekend te maken, gezegd dat de man fraudeonderzoeker bij Achmea was. Maar ze had erbij gevraagd om dat vooral niet bekend te maken. Nú begrijp ik die geheimzinnigheid over haar werknemers: ARB zet juristen op je dossier die niet de vereiste papieren daarvoor hebben!

Achmearechtsbijstand heeft de mond ervan vol hoe goed ze je helpen, maar als je wat verder dóórvraagt blijken die woorden een lege huls en doet ARB erg achterbaks en geheimzinnig. Mijn dossier is doordat ARB niet eerlijk is over de certificering van haar juristen opnieuw vertraagd. Ik wil nu een échte specialist op mijn dossier en als ARB die niet heeft, neem ik een externe advocaat.

Moet je nagaan: ik heb de zaak drie maanden geleden aangemeld, en nu kan ik opnieuw naar een specialist op zoek, énkel omdat ARB de juiste mensen niet in huis heeft! Hoeveel vertrouwen moet en kun je nog hebben in een verzekeraar die je om de tuin leidt als het om het geven van ‘passende rechtshulp’ gaat en die haar eigen dekkingstoezeggingen niet nakomt?

H.v.B Hattemerbroek

Helaas maak ik het vandaag nóg gekker met Achmea Rechtsbijstand mee. Er was dus al een klacht bij de klachtenafdeling van S.A.R. gedeponeerd omdat de behandelaar van het dossier had zitten blunderen en verzoeken om uitsluitend met mijn belangenbehartiger Schadecoach te communiceren, naast zich neer had gelegd. Oók had ze Schadecoach in een kwaad daglicht willen zetten.

Vandaag werd ik opnieuw gebeld door S.A.R., maar nu door de klachtenbehandelaar. Ik geloofde mijn oren niet, maar die deed precies hetzelfde als de eerste behandelaar: hij wilde bij me thuis langskomen om erover te praten.
Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt: een eerdere klacht wordt gehonoreerd door de klachtenafdeling van S.A.R. en de dossier-behandelaar wordt daarom van het dossier afgehaald, maar de klachtencoördinator zélf maakt dezelfde blunders!


Volgende bericht » »

Reacties

  1. Guus Beerdsen

    De verzekeringen zitten er écht niet voor jou maar uitslúitend voor zichzelf. Denk nu niet dat je ook maar énige vorm van empathie van verzekeraars kunt verwachten.
    Zie mijn facebook onder Guus Beerdsen op 22 augustus.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?