Blogopmaak

Allianz negeert beloften

mrt. 03, 2016

Ik ben sinds 2014 klant van Allianz Nederland Levensverzekering NV met een lijfrenteverzekering.

Ik heb een vrij simpele vraag gesteld op 1 februari 2016 waarop naar hun toezegging uiterlijk na 10 werkdagen  gereageerd zou worden door Allianz.

Toen deze termijn was verstreken en ik geen enkel antwoord had ontvangen, heeft Allianz – maar pas na het indienen van een klacht – alsnog gereageerd en om uitstel verzocht, waarbij de termijn van 10 werkdagen eenzijdig werd verlengd tot maximaal 1 maart. Zie de letterlijke passages door Allianz verstuurd:

Geachte heer,

Ik heb uw klacht van 13 februari 2016 in goede orde ontvangen. Waarvoor dank.

Ik vind het jammer dat deze situatie is ontstaan. Hiervoor bied ik u mijn excuses aan.

Vandaag heeft u van de afdeling Claims een mail ontvangen. Hierin wordt vermeld dat u uiterlijk op 1 maart 2016 van ons een antwoord ontvangt op uw vraag van 1 februari 2016.

U ontvangt dit bericht, omdat wij u helaas op dit moment nog geen eerste inhoudelijke reactie kunnen geven. Wanneer ontvangt u een reactie? Uiterlijk op 1 maart 2016 verzenden wij u onze reactie op uw verzoek.

Helaas; het is nu 4 maart – meer dan 1 maand later – en ik heb nog steeds geen antwoord, maar ook geen korte reactie met nadere uitleg meer ontvangen.

Ik heb overigens Allianz herinnerd aan het feit dat ik aanvang 2015 moest vaststellen dat er een foutieve berekening was toegepast op de uitgekeerde som van mijn levensverzekering (ten nadele van mij). Dat hebben ze rechtgezet, maar óók pas nadat ik een klacht had ingediend.

Uit deze twee voorvallen (2015 en 2016) leer ik dat Allianz óf niet bij machte is om professioneel te reageren óf mij niet waardeert als klant en om een van deze redenen bijzonder amateuristisch te werk gaat en verzuimt klantgericht te zijn.

Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt (gelukkig maar) bij welke andere organisatie dan ook, zeker niet als klant.

Peter Koopmans

16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
16 aug., 2023
Volmacht van ASR rommelt maar wat aan, over ruggen verzekerden
Meer posts
Share by: