Allianz: wachten tot je een ons weegt


Geplaatst in: Klachten | op 26 juli 2018 | 3 reacties.


Begin januari 2018 kregen wij dakschade door een storm. Geen probleem dachten wij, want we zijn goed verzekerd. Toen begon de ellende helaas, want na erg lang wachten meldde zich een expert van CED die alles wel even via de telefoon zou regelen. Hij vond dat we in verband met de ouderdom (20 jaar) van ons huis maar 50% vergoed hoefden te krijgen. Natuurlijk vond zijn opdrachtgever -verzekeraar Allianz- dat prima, maar wij natuurlijk niet; ik ben immers niet voor niks tegen nieuwwaarde verzekerd.
Na inschakeling van de schadecoach werd er eerst contraexpertise geweigerd want de CED was er nog niet geweest. Nee, die dacht het wel even vanuit zijn bureau te kunnen afhandelen. Pas toen er een klacht was ingediend bleek het zogenaamd een miscommunicatie te zijn. Uiteindelijk werd er toch een officiële akte van taxatie opgemaakt en die ligt nu al 6 weken op het bureau van Allianz.
Als je een paar dagen te laat bent met premiebetaling weten ze snel te reageren maar dus niet bij schadeafwikkeling. Op aanmaningen reageert Allianz ook niet, dus toen maar gebeld.

We kregen te horen dat de schaderegelaar fijn met vakantie was gegaan zonder zich om de boel te bekommeren en er was dus gewoon weken niets mee gedaan. Nu er gebeld was kon Allianz ineens vertellen dat een collega de zaak zou overnemen. Maar die kon pas over anderhalve week reageren. Let wel: dit is een eenvoudige stormschade waar niets geen aparte dingen in voorkomen, maar als je zo’n schade bij Allianz meemaakt kun je dus meer dan een half jaar wachten voordat er een keer wordt uitgekeerd!

We gaan het wel zien hoe dit afloopt, maar als klant voel je je bepaald niet koning bij Allianz.

C. Stengewis


Volgende bericht » »

Reacties

  1. Kees van den Akker

    Als je zelf in je vakantie je premie niet betaald, lig je er binnen een week uit!
    Schandalig hoe makkelijk ze klanten oneindig laten wachten.
    Zolang ze zelf de premie maar op tijd beuren, dan is het goed. Uitbetalen hebben ze een broertje dood aan.

  2. Wilm ebben

    Ik ken dat 50% van CED ook, wat een schooiers zijn dat zeg. Wij zijn maanden bezig geweest iets van onze inbraak terug te krijgen. die eikel van een schade-expert wist alles beter. Mijn nieuwe iphone van 2 maand oud bleek 150,- waard, en dit terwijl ik ook nieuwwaarde verzekert was. iMac van 1900,- nog geen 600,-. hoe halen ze t in de hoofd om jou als klant zo uit te melken. onpartijdig, vergeet t maar…

  3. chris

    We zijn nu bijna 9 maanden verder, maar nog geen stap vooruit gekomen. Op klachten wordt heel traag gereageerd en iedere keer halen ze de eigen gestelde reactietermijn niet. De directie liegt aantoonbaar door te zeggen dat er geen sprake is van een klacht, terwijl er in de onderwerpregel van de mail “directieklacht” staat en de mail begint met: “hiermee deponeren wij een klacht bij uw maatschappij”. Zijn ze daar zó achterlijk dat ze niet kunnen lezen? En denken ze dat je als klant gek bent dat ze denke zó te kunnen liegen? Wél premie innen en als je over tijd bent reageren ze snel, maar snel en eerlijk reageren op klachten ho maar!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?