FBTO belazert de klant

apr. 08, 2014

Ik heb waterschade aan mijn huis gekregen omdat de buren hun huis niet goed hebben onderhouden. Waar het precies lekt heb ik niet goed kunnen zien, maar ik ben tenslotte ook een leek. Het dak van de buren is bovendien niet mijn probleem, maar het probleem van de buren.

In elk geval heb ik de schade bij mijn verzekering FBTO gemeld, die heeft daarna een expert gestuurd om de schade te “onderzoeken”.

Nou dat heb ik gemerkt. Hij heeft helemaal niets onderzocht en is afgegaan op wat ik zei. Hij is niet bij de buren wezen kijken, maar hij heeft mijn mening (ik ben natuurlijk geen expert) als feit aangemerkt. Dus hij heeft opgeschreven dat (ik dacht dat) het een kwestie van slecht onderhoud was.

Nu krijg ik van FBTO een afwijzing, omdat de schade te maken heeft met achterstallig onderhoud.  Dat lijkt de omgekeerde wereld!  Mijn huis is nota bene prima onderhouden, van achterstallig onderhoud is totaal geen sprake. Daarvoor moeten ze bij mijn buren zijn.

Maar nee hoor, dat maakt niet uit volgens FBTO. Achterstallig onderhoud is achterstallig onderhoud. Het maakt niet bij welk huis dat is.

Dus als IK  aan de polisvoorwaarden voldoe en premie betaal maar mijn buren voldoen niet aan deze polisvoorwaarden (waarmee ze natuurlijk niets te maken hebben) dan moet IK daar onder lijden. Als een schadebehandelaar zulke nonsens verkoopt dan is dat puur bedrog! Waarvoor verzeker ik dan mijn huis nog?

Nóg zo’n kromme gedachte van FBTO: de schade is volgens hen niet gedekt, maar ze stellen me wél voor om een eigen deskundige in de arm te nemen.  Dat kan volgens de voorwaarden alleen als er sprake is van een gedekte gebeurtenis.

Snapt FBTO haar eigen voorwaarden wel?

Wilvid M te Lelystad

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
Meer posts
Share by: