Blogopmaak

Generali niet betali!

jan. 14, 2017

Nadat mijn vrouw in Noorwegen een enkel had gebroken moest zij in het ziekenhuis aldaar worden behandeld. Eenmaal in Nederland thuisgekomen moest zij diverse fysiotherapie behandelingen ondergaan. Je hoeft geen arts te zijn om te kunnen snappen dat deze behandelingen rechtstreeks verband houden met de gebroken enkel en dat het dus gaat om een NAbehandeling van de behandeling in Noorwegen. Dat begrijpt iedereen, maar Generali niet. Ik heb daar -via hun volmacht Camperverzekerd- een reisverzekering. Over de belabberde afwikkeling daarvan heb ik een klacht bij Generali gedeponeerd, en daarbij heb ik tegelijk de nota’s van de fysio overlegd.

Ik kreeg vervolgens het antwoord terug: “U claimt de kosten voor fysiotherapie, maar de verzekering dekt alleen de nabehandelingskosten tot uiterlijk een jaar nadat de behandeling in het buitenland is aangevangen. Omdat de fysiotherapie niet in het buitenland is aangevangen, verzekeren wij de kosten van voor fysiotherapie helaas niet op de reisverzekering.” Waarschijnlijk snapte de mevrouw het zélf toen al niet meer, óf ze dacht dat ik achterlijk was, want de volgende zin luidde: “dit betekent voor u dat wij helaas de kosten voor fysiotherapie niet vergoeden.”

Toen heb ik de Schadecoach ingeschakeld en die heeft toen opnieuw een mail aan Generali gestuurd. Ineens werd er toen wél betaald: “Uw e-mail van 2 januari 2017 was reden om de claim van verzekerde opnieuw te beoordelen en alsnog de geclaimde schade van € 291,15 te vergoeden.”

Het bleek toen bovendien dat degene die mijn claim eerst afwees geen beginneling was, maar een officiële klachtenbehandelaar en dat vind ik een zeer kwalijke zaak.
Generali probeert met eerst met onzin -en uiteraard tegen beter weten in- af te wijzen en als ze merkt dat je het er niet bij laat zitten en er komt een professional op het toneel, dan kan Generali de claim ineens wél opnieuw “beoordelen”. Dat is natuurlijk géén goede trouw meer!

Bovendien houden ze hun eigen regels niet, want een klachtenbehandelaar, zo begreep ik uit de mail van Schadecoach, moet duidelijk laten zien dat hij geen gewone schadebehandelaar is. Dat gebeurde aanvankelijk niet. Toen daarop door Schadecoach werd gewezen was het een foutje: “Ten aanzien van uw opmerking over de klachtenbehandeling kunnen wij u melden dat mevrouw .. door de directie is aangesteld als klachtenbehandelaar. Klachtenbehandeling is onderdeel van haar functie als “teamcoördinator”. Als klachtencoördinator is zij bevoegd om klachten te behandelen. Bij beantwoording van de klacht is de standaard gebruikelijke afsluiting inzake contactgegevens en/of mogelijkheid tot indienen in de e-mail van 15 december jl. abusievelijk weggelaten. U hebt gelijk dat daar ten onrechte niets over is vermeld.”

Bij Generali houden ze er kennelijk van om dingen twee keer in de zelfde brief te zeggen, waarschijnlijk voor de duidelijkheid. Eén ding is mij wél duidelijk, dat je op moet passen met Generali, ze proberen je te overbluffen. Na een klacht via Schadecoach doen ze pas wat ze jou in de voorwaarden beloven.

A. Noniem.
Gegevens van de schrijver bij de webmaster bekend

08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
16 aug., 2023
Volmacht van ASR rommelt maar wat aan, over ruggen verzekerden
12 aug., 2023
Liegen over reactietermijnen, dreigen met rechtszaak nodig voor er reactie komt.
Meer posts
Share by: