Hema belazert kluit én klant


Geplaatst in: Klachten | op 30 mei 2017 | 2 reacties.


Dit weekend is op reis mijn laptop uit mijn bagage gestolen. Hema heeft mijn claim afgewezen omdat er in de polisvoorwaarden staat dat pc-apparatuur niet is mee verzekerd.

Op de website verkoopt Hema het alsof het de geweldigste verzekering is die je je maar kunt bedenken. Daar staat: Waar ter wereld je ook gaat, raakt iets beschadigd of wordt je koffer gestolen? Wij zorgen ervoor dat de kosten vergoed worden. Je meest waardevolle bezit wil je dan ook op de beste manier beschermen. Daarom is er verzekerdbijHEMA.nl. Iedereen denkt dan: geweldig toch?

Bijna elk reizend mens heeft tegenwoordig een laptop of tablet in zijn koffer, dus bij het afsluiten verwacht je niet dat iets normaals als je laptop nu juist NIET binnen dat ‘íets’ zal vallen.

In de voorwaarden staat een zeer lange lijst van zaken die niet onder bagage vallen (zoals auto’s) en allerlei andere logische zaken waarvan een blind paard wel kan bedenken dat die niet onder bagage vallen. Totaal niet nodig om die zaken te benoemen.
In de de lijst van zaken die wél verzekerd zijn staan goederen waar geen enkele dief belangstelling voor heeft, zoals kinderwagens, imperiaals en dakkoffers. Dat lijkt vooral te zijn gedaan om de indruk te wekken dat je het zo gek niet kunt bedenken, of hema verzekert het.

Maar tussen de lijst wat NIET is verzekerd staat in een lange zin -bijna geniepig- verstopt dat ‘communicatie apparatuur en laptops hier niet onder vallen’. Dat is onjuist, want die zaken vallen natuurlijk wel degelijk onder bagage, maar met deze rottigheid wil Hema dus klanten trekken: aan de voordeur is alles fantastisch en maar bij de achterdeur blijk je een kat in de zak hebben gekocht.

Ik vindt het puur misleidend van Hema dat eerst wordt gezegd dat alle bagage is gedekt en vervolgens, verstopt in een lange voorwaarden pagina, bagage-onderdelen uit te sluiten die écht diefstalgevoelig zijn en waarvoor een klant zich nu juist verzekerd. Misselijkmakend! Als dit écht Hema is, dan neem ik snel een andere verzekering.

Ralph Lenssen


Volgende bericht » »

Reacties

  1. Guus Beerdsen

    De voorwaarden. Het is mij bekend. Daarbij vertrouw je op de verzekering (het woord zegt het al) óf je tussenpersoon als je daar al uitgebreid mee hebt gecorrespondeerd en die dan weet waar de verzekering uiteindelijk voor is. Net zoals bij zovelen en bij mij dus ook. Het is tenslotte je vak niet. Ik had (achteraf) 30 pagina’s met 37 voorwaarden moeten doorlezen die óók weer verwezen naar 174(!) bijvoorwaarden. En dat moet je dan ook nog minimaal 5 x doen voordat je die taal etc. enigzins begrijpt. NIEMAND doet dat en dat wéten ze. Onzettend geslepen en achterbaks dus. Kortom, ik ben m’n schip en tevens huis kwijt. Schade ruim € 200.000,-. Woon nu, i.v.m. lagere leefkosten in Portugal in een klein appartementje. Dus NIET voor het mooie weer. Rechtzaak met dure advocaat volgt nu.

  2. Guus Beerdsen

    Als ik artikel 2.3 (waar het mee begint) van de gedragscode van verzekeraars lees moet ik érg lachen en érg huilen tegelijk.

    2.3 Zekerheid bieden.
    Verzekeraars bieden zekerheid. De zekerheid waar wij voor staan, maakt dat klanten weten waar ze aan toe zijn. Zekerheid betekent: een­voud, duidelijkheid, betrouwbaarheid, kwaliteit en deskundigheid. Dat geeft rust, bescherming, veiligheid en zelfvertrouwen. Zo benadrukken wij dat onze klanten erop mogen vertrouwen
    dat wij hen de zekerheid bieden die ze mogen verwachten. Wij zorgen voor de zekerheid waaraan de behoefte in een steeds complexere en dynamischer samenleving groeit. Daarmee zijn verzekeringen een basisvoorwaarde voor een welvarende, stabiele samenleving. Zekerheid bieden betekent dat onze dienstverlening en producten zoveel mogelijk aansluiten op de verwachtingen van de klant.

    De gehele gedragscode kunt u vinden op Internet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?