Blogopmaak

Kifid steunt frauderende verzekeraars

okt. 12, 2017

Hiermee verzoeken wij u een klacht te publiceren over het Kifid, daar ons is gebleken dat deze organisatie frauderende verzekeraars geen strobreed in de weg legt als die zich niet houden aan hun Gedragscode of aan Keurmerk-eisen.

Wij hebben geprotesteerd bij het Kifid, nu keurmerkverzekeraar Reaal tegen de eisen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren in, de verzekerde niet vooraf heeft meegedeeld welk bedrag aan expertisekosten voor rekening van de klant komen. Volgens de keurmerk-eisen mag zij dan achteraf niet alsnog op de vergoeding van deze kosten terugkomen. Dit heeft Reaal echter wél gedaan, maar het Kifid heeft het tijdens de behandeling van de klacht niet nodig gevonden om Reaal daarop te wijzen. De reden daarvoor: de klant heeft daarover niets gezegd in zijn klacht.

Dus dat is fijn: de verzekeraar overtreedt de wet en handelt onrechtmatig, maar als een klager het Kifid daar niet specifiek op wijst, dan kijkt het Kifid stiekem de andere kant op en dan ziet zij geen enkele reden om de frauderende verzekeraar op zijn klantonvriendelijke gedrag te wijzen.

Nu de uitspraak omtrent de klacht is geweest en wij het Kifid met deze misstand hebben geconfronteerd, zegt het Kifid op grond van haar reglementen niets meer aan de uitspraak te kunnen veranderen. Arrogant als deze organisatie is, zegt ze verder dat ze niet meer zal antwoorden op onze mail.

Uit het feit dat haar reglementen zó zijn ingericht dat het Kifid, als zij een grove fout bij haar beoordeling heeft gemaakt, geen ruimte meer heeft om die te herstellen, blijkt dat het Kifid NIET het belang van de klant, maar haar eigen belang centraal stelt. Die reglementen zijn immers tevoren -weloverwogen- door verzekeraars opgesteld.

Wij vinden dit alles een aanfluiting van de eerste orde, verzekeraars kunnen nu ongestoord aanrommelen, want het Kifid zegt er niets van als de klant het niet opmerkt!

Ed van Bokhoven – Schadecoach

08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
16 aug., 2023
Volmacht van ASR rommelt maar wat aan, over ruggen verzekerden
12 aug., 2023
Liegen over reactietermijnen, dreigen met rechtszaak nodig voor er reactie komt.
Meer posts
Share by: