Kifid steunt frauderende verzekeraars


Geplaatst in: Klachten | op 12 oktober 2017 | 3 reacties.


Hiermee verzoeken wij u een klacht te publiceren over het Kifid, daar ons is gebleken dat deze organisatie frauderende verzekeraars geen strobreed in de weg legt als die zich niet houden aan hun Gedragscode of aan Keurmerk-eisen.

Wij hebben geprotesteerd bij het Kifid, nu keurmerkverzekeraar Reaal tegen de eisen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren in, de verzekerde niet vooraf heeft meegedeeld welk bedrag aan expertisekosten voor rekening van de klant komen. Volgens de keurmerk-eisen mag zij dan achteraf niet alsnog op de vergoeding van deze kosten terugkomen. Dit heeft Reaal echter wél gedaan, maar het Kifid heeft het tijdens de behandeling van de klacht niet nodig gevonden om Reaal daarop te wijzen. De reden daarvoor: de klant heeft daarover niets gezegd in zijn klacht.

Dus dat is fijn: de verzekeraar overtreedt de wet en handelt onrechtmatig, maar als een klager het Kifid daar niet specifiek op wijst, dan kijkt het Kifid stiekem de andere kant op en dan ziet zij geen enkele reden om de frauderende verzekeraar op zijn klantonvriendelijke gedrag te wijzen.

Nu de uitspraak omtrent de klacht is geweest en wij het Kifid met deze misstand hebben geconfronteerd, zegt het Kifid op grond van haar reglementen niets meer aan de uitspraak te kunnen veranderen. Arrogant als deze organisatie is, zegt ze verder dat ze niet meer zal antwoorden op onze mail.

Uit het feit dat haar reglementen zó zijn ingericht dat het Kifid, als zij een grove fout bij haar beoordeling heeft gemaakt, geen ruimte meer heeft om die te herstellen, blijkt dat het Kifid NIET het belang van de klant, maar haar eigen belang centraal stelt. Die reglementen zijn immers tevoren -weloverwogen- door verzekeraars opgesteld.

Wij vinden dit alles een aanfluiting van de eerste orde, verzekeraars kunnen nu ongestoord aanrommelen, want het Kifid zegt er niets van als de klant het niet opmerkt!

Ed van Bokhoven – Schadecoach


Volgende bericht » »

Reacties

  1. Guus Beerdsen

    Ik weet hoe het gaat bij KiFid. Ben inmiddels “ervaringsdeskundige”. Kijk op facebook onder Guus Beerdsen en lees mijn verhaal.

  2. Johan O

    Mijn naam is Kievit, Bram Kievit. Door enkele bedrijven werd ik jaren geleden gevraagd bij behoefte op te treden als ‘onafhankelijk bemiddelaar’ bij eventuele geschillen met hun klanten. Over de toegezegde uitstekende financiele beloning voor mijn ‘onafhankelijke’ bemiddeling mocht ik me niet uitlaten tegenover derden. Ook werd mij duidelijk gemaakt dat ik -bij twijfel- het voordeel van deze twijfel ten goede van mijn opdrachtgevers diende te laten komen naar het motto ‘de ene hand wast de andere’. Hierdoor ben ik wel genoodzaakt regelmatig te twijfelen en dat doe ik ook overeenkomstig het motto ‘Wiens brood men eet………’ Logisch toch?
    w.g. Kievit

  3. Guus Beerdsen

    Goed dat je deze ervaring, uit je eigen praktijk, publiceert.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?