DAS: liegen en bedriegen


Geplaatst in: Klachten | op 12 januari 2018 | 1 reactie.


Ik heb een conflict gemeld bij DAS rechtsbijstand. Een ingewikkeld conflict, waarbij mijn inboedelverzekeraar Inshared haar eigen polisvoorwaarden aan de spreekwoordelijke laars heeft gelapt en waarbij de expert die het aangaat over zijn registratie bij het Nivre heeft gelogen. Ik heb daarover op deze website in oktober 2017 al een klacht geplaatst.

Het is natuurlijk al een grove schande, dat Inshared voorschrijft dat contra-expert bij het Nivre moet zijn aangesloten maar zelf een ongeregistreerde expert de zaak laat behandelen, maar voor zo’n zaak moet je natuurlijk wél gespecialiseerde rechtshulp hebben als je zo’n conflict bij je rechtsbijstandverzekeraar meldt. Iemand dus, hoe voor de hand liggend kan dat zijn, die deskundig is in verzekeringsrecht. Uiteraard is zo’n persoon dan gediplomeerd en dient dat desgevraagd aantoonbaar te zijn. Anders moet je maar geloven dat iemand deskundig is, maar je kunt het nergens verifiëren.

Wat doet de DAS echter: die laat de zaak behandelen door een junior juriste, zonder ervaring op dat gebied. Uiteraard wil ik, toen ik daar achter kwam, meteen een andere juriste en ik vraag –via mijn belangenbehartiger- om een gespecialiseerde jurist. Vervolgens komt die er, maar dan blijkt dat het specialisme van de nieuwe behandelaar nog steeds niet verzekerings-, maar privaatrecht is. En bovendien blundert de juriste doordat ze de verkeerde polisvoorwaarden hanteren wil.

Daarover stuurt mijn belangenbehartiger een klacht naar de DAS, maar uit de reactie van de directie blijkt dat ze hun eigen falen totaal niet wensen te erkennen.
Ook vindt DAS het niet nodig en blijft ze steevast weigeren om desgevraagd aan te tonen over welke papieren de rechtshulpverleners beschikken. Ze kunnen dus iedere beginneling of joker op een dossier zetten, zonder dat ze daarop kunnen worden aangesproken. Over arrogantie en transparantie gesproken…

Dus toen maar weer verder met dezelfde behandelaar (anders krijg je immers geen rechtsbijstand meer) en die vraagt –volgens de polisvoorwaarden- om het conflict aan te tonen met een zogenaamd deskundigenrapport. En dat, terwijl mijn belangenbehartiger al 2x eerder alle stukken had gestuurd en naar het digitale dossier (met inlogcodes en al) had verwezen. DAS kan dus alles nakijken en zou alles kunnen weten, maar nee, dat was niet genoeg om het conflict te bewijzen, er moest en zou een deskundigenrapport komen.

In de polisvoorwaarden staat daarvan duidelijk dat DAS die kosten betaalt, áls uit het rapport blijkt dat er genoeg reden bestaat om rechtsbijstand te verlenen. Dat had de behandelaar ook nog eens extra in een mail -aan mijn belangenbehartiger- toegezegd.

Nu ligt het rapport er, daarin staat duidelijk wat het conflict is en DAS schrijft terug dat ik met het deskundigenrapport het conflict heb aangetoond en dat de behandelaar daarom Inshared gaat aanschrijven. Hij schrijft zelfs dat ze haar best gaat doen! Dus het rapport is gewoon bruikbaar voor de behandelaar, anders zou ze immers niet de zaak tegen Inshared oppakken!

Maar DAS komt in dezelfde mail wél terug op haar belofte om de kosten van het rapport te vergoeden en ze zegt ook dat het rapport niet noodzakelijk was. Snapt u er nog iets van?

Eerst om een rapport vragen en zeggen dat die kosten vergoed gaan worden en dan later zeggen dat het niet nodig was en tegelijk in dezelfde mail aangeven dat het conflict met het rapport voldoende is aangetoond en vervolgens om die reden rechtsbijstand gaan verlenen, om uiteindelijk de mail af te sluiten door te zeggen dat ze geen reden zien om de kosten van het rapport te vergoeden, dat is natuurlijk aan alle kanten tegenstrijdig! Mijn belangenbehartiger heeft daartegen geprotesteerd uiteraard.

Wat zegt de arrogante en eigengereide behandelaar van DAS? ‘Wij hebben ons standpunt duidelijk geformuleerd en gaan daarom niet meer op uw mail in.’

Nou, DAS is nog niet klaar met mij, maar ik wil wel iedereen voor DAS waarschuwen. Ze liegen en bedriegen, ze zijn totaal niet transparant en ze zijn zo arrogant als de pest! Ik heb mijn zaak al bijna drie maanden geleden aangemeld en DAS heeft nog steeds niets anders gedaan dan de zaak afhouden, traineren, slechte en ondeskundige behandelaars op het dossier gezet en op het laatst schepen ze mij met de kosten van een deskundigenrapport op! Terwijl de rechtsbijstand nog moet gaan beginnen!

Ik he er alleen maar meer ellende van gekregen door ze in te schakelen!

Op deze link kun je een ander geval zien waaruit blijkt dat DAS niks toevoegt als je ze inschakelt: de rechter veroordeelt ze voor een lakse houding en ze moeten 115 mille schadevergoeding betalen.

Mensen, wees wakker, sluit nooit een verzekering bij DAS af, want je wordt belazerd waar je bijstaat en ze kijken gewoon of je het er bij laat zitten of niet! Ik heb geen ander woord voor zo’n organisatie: een maffiabende!

Paul Kanda – Zwolle


Volgende bericht » »

Reacties

  1. 112contra.nl

    Beste Paul,

    Dit soort verhalen komen wij vaker tegen. De eis van een verzekeraar dat een contra-expert bij het Nivre moet zijn aangesloten is onterecht.

    Je kunt iedere contra-expert benaderen die je wilt en kunt uiteraard contact opnemen met Schadecoach, zoals hierboven wordt aangegeven.

    Succes en laat je niet van de wijs brengen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?