Blogopmaak

Nat.Ned.: eerst liegen, dan opnieuw, daarna wéér, vervolgens nóg weer, toen eindelijk betalen.

dec. 19, 2018

Ik heb op 13 augustus een hek bij ons flatgebouw beschadigd met mijn auto, die W.A. is verzekerd bij Nationale Nederlanden. Op 7 september stuurt deze een reactie: omdat ik mede eigenaar ben vergoeden wij de schade niet. Ik heb daartegen herhaaldelijk geprotesteerd, maar men bleef bij hun standpunt. Uiteindelijk heb ik in november maar de Schadecoach ingeschakeld. Toen die een mail stuurde, bleef men wéér bij het afwijzende standpunt: ik moest maar de VVE gaan, want Nat Ned. was niet aansprakelijk, het hek was mijn eigendom maar dat was niet van belang.

Vervolgens stuurde Schadecoach wéér een mail, maar opnieuw kwam de schadebehandelaar met dezelfde onzin. Toen de Schadecoach daarna een directieklacht deponeerde bij Nat. Ned., kwam er een mailtje dat ze de zaak met hun juridische afdeling zouden bespreken. Een week later kwam de finale reactie. Je zou denken dat er dan excuses komen of in elk geval een reactie waarin de klacht op de voorgeschreven manier zou worden behandeld. En dat ze zouden uitleggen waarom het fout was gegaan. Maar nee dus.

Er kwam geen enkele verklaring, alleen een niet afgemaakte regel van de schadebehandelaar: We hebben een schadevergoeding van € 5.000,00 aan ………(de naam van de eigenaar). Méér stond er niet in de mail. Hebben ze de schadevergoeding geweigerd? Het zal wel ‘uitbetaald’ moeten wezen….

Er kwam ook een mail van de klachtenafdeling van Nat. Ned. Dáár weten ze hoe het hoort. Die afdeling zal de klacht wel op correcte wijze behandeld hebben, en dan geven zij een duidelijke uitleg met de mededeling of de klacht wel of niet terecht was. Maar helaas, die ook niet. Moet je nagaan: je hebt een maandenlange voorgeschiedenis van ellende meegemaakt, je moet hemel een aarde bewegen om je gelijk te halen en pas bij een directieklacht gaan ze overstag. Het enige wat de directie schreef was: “Wij hebben de schade nader intern besproken. De schadeafdeling heeft u vandaag via de e-mail hiervan op de hoogte gesteld”. En dat was het dan….

Vier maanden lang verkopen ze uitgebreide leugens, en als ze zien dat ze er niet meer onderuit kunnen komen zijn ze nog te lui om een klacht op behoorlijke wijze af te wikkelen en hebben ze ook niet het fatsoen om excuses te maken. Wát er ook gebeurt, voor mij géén Nationale Nederlanden!

J. van Coevorden – Den Haag

08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
16 aug., 2023
Volmacht van ASR rommelt maar wat aan, over ruggen verzekerden
12 aug., 2023
Liegen over reactietermijnen, dreigen met rechtszaak nodig voor er reactie komt.
Meer posts
Share by: