Ohra achterbaks, gluiperig en blind


Geplaatst in: Klachten | op 10 oktober 2018 | nog geen reacties.


Ik heb een inbraakschade bij Ohra in behandeling en dán blijkt pas hoe fijn ze je verzekeren. Je dacht dat je goed verzekerd zou zijn, maar als er sieraden worden gestolen hanteren ze een maximum bedrag voor juwelen, en daardoor kan ik nu nog niet eens de helft terugkopen van wat ik had. De schadeafwikkeling loopt al vijf maanden maar Ohra doet overal stiekem over. Ze doen aan de telefoon allemaal beloften: eerst zeggen ze we betalen voor 17 juli uit, toen was het weer: we wachten op het schade rapport (terwijl dat 3 juli al binnen was). Daarna zeiden ze: we hebben de expert nog een paar vragen gesteld en wachten op antwoord, maar toen ik die sprak zei hij dat hij helemaal geen vragen had gekregen. Wie liegt er nu??

Nu wil ik een contra expert en ik heb daarvoor Schadecoach gekozen. Die heeft zich meteen al op 22 augustus bij de schadeafdeling van Ohra per email (met mij in kopie) gemeld, met daarbij een door mij ondertekende machtiging dat ze niet meer met mij telefonisch contact moeten opnemen en dat de zaak nu door Schadecoach verder wordt geregeld. Ik heb niet voor niks een contraexpert toch? Ook vroeg de Schadecoach om stukken die ik de expert had meegegeven, plus een bevestiging dat Schadecoach aan het werk kon gaan.

Wat doet Ohra, die kennelijk blind is een niets leest? In plaats dat ze met Schadecoach contact opnemen, bellen ze mij op 31 augustus (dus als de machtiging al meer dan een week op het bureau hebben liggen) met een paar stomme vragen. En vervolgens bellen ze me op 8 oktober opnieuw om te vragen of ik er wel van wist dat Schadecoach zich ermee bezig hield, terwijl Schadecoach op 4 oktober daarover nota bene óók al een directieklacht had gedeponeerd, want nog steeds had Ohra niet naar Schadecoach gereageerd!

En vandaag, je gelooft het niet, belden ze opnieuw; dat slaat werkelijk alles. Ze stelden voor om Schadecoach maar buitenspel te zetten, want dat scheelde een hoop papierwerk en dat kostte allemaal extra geld. Ze boden me 250 euro aan en dan zou de zaak snel zijn afgedaan.

Dus eerst 3x in plaats van met Schadecoach rechtsreeks met mij bellen, en -onder aanbieding van een fooitje- op het laatst óók nog proberen de contra-expert achter diens rug om de deur uit te werken! En nog steeds heeft mijn contra expert tot op de dag van vandaag nog geen enkele reactie van Ohra ontvangen, laat staan dat er papieren zijn gestuurd. Dat is toch wel een achterbakse manier om een klant zijn recht op een contra expert uit het hoofd te praten, om straks tegen de contra te kunnen zeggen: met u hebben we niets meer te maken want we hebben het al met verzekerde geregeld.

Ik trek natuurlijk niets in bij Schadecoach, ik wil de zaak netjes en professioneel afwikkelen. Ik had al wel eens gehoord dat verzekeringen er niet zo van houden dat je een eigen expert neemt, maar ik ben toch wel verbaasd dat ze daarbij zulke gluiperige truucjes uithalen. Geen beste beurt van Ohra!

S. John


Volgende bericht » »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?