Opgelicht door Dela


Geplaatst in: Klachten | op 26 maart 2017 | 2 reacties.


Deze uitvaartpolis liep al 45 jaar bij mijn ouders, nu enkel op mijn moeder. Heb een eigen huishouding, maar de polis liep door. 30 sept. 2016 opgevraagd wat de waarde is voor mijn persoon. Dit kwam op een bedrag van € 6.679,33) op mijn naam wat verplicht gestort zou moeten worden in een deposito. Op 17 maart 2017 waren de bedragen aanzienlijk lager, nl: Voor u: €3.352,99 Voor B. K €1.392,92 en voor N. K €749.16
U heeft de verzekering van B. en N. K per 1 januari 2018 beëindigd. U ontvang hiervan de afkoopwaarde minus de afkoopkosten van €125 dus een waarde van €2.017,08.

Let wel: Er is totaal niet gevraagd of wij het geld in een deposito wilden storten en hoeveel dat dan zou zijn, maar meteen hebben ze een waarde opgegeven en de polis beeindigd.
Deposito was niet langer verplicht. Op de vragen van mijn moeder heeft Dela geen enkel respons gegeven. De polis is beëindigd terwijl ze dit voortijdig heeft herroepen. Jarenlang heeft ze meer dan €10.000 p.p betaald en nu is er zogenaamd vrijwel niets meer van over! Pure oplichterij bij Dela!

N. Reizen Eindhoven


Volgende bericht » »

Reacties

  1. Marianne van Eck

    Geachte heer of mevrouw Reizen,

    Ik zou graag uw gegevens ontvangen zodat wij u klacht uit kunnen zoeken en we u op de juiste manier kunnen informeren en eventueel de polis herstellen.

    Uw mag u klacht richten aan mijnervaring@dela.org en dan zullen we hier zo snel mogelijk op terug komen.

    Met vriendelijke groet,
    Marianne van Eck
    Klantfeedbackconsulent coöperatie DELA

  2. N. Reizen

    Deze reactie kreeg ik vandaag van Dela:
    “Beste mevrouw ….,

    Hartelijk bedankt voor uw e-mail aan coöperatie DELA. U informeert naar het beeindigen van uw polis. Graag leg ik u de situatie uit en informeer ik u over de mogelijkheden om uw polis zelfstandig voort te zetten.

    Beëindiging van uw polis
    Op 7 maart jongstleden hebben wij van uw moeder bericht ontvangen waarin zij aangaf u en B. van de polis te halen. Dit hebben wij doorgevoerd per 1 januari 2018. Dit is haar volgende premievervaldatum. Tot die tijd bent u nog op haar polis verzekerd.

    Zelfstandig voortzetten polis
    Wil u uw polis zelfstandig voortzetten? Dit is mogelijk. Graag ontvangen wij in dat geval uw akkoord en uw gegevens. U zult dan vanaf 1 januari 2018 op uw eigen polis verzekerd zijn.

    Op zoek naar overige informatie?
    Voor meer informatie kunt u een kijkje nemen op dela.nl. U kunt ook telefonisch contact opnemen met onze Klantenservice via 040 260 16 36. U bereikt ons op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur.

    Met vriendelijke groet,

    M. van V.
    Medewerker Klantenservice

    coöperatie DELA
    Postbus 522
    5600 AM Eindhoven
    ——————————–
    Geen woord betreffende de waarde van de polis en dat mijn moder de opzegging heeft herroepen! Onacceptabel!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?