Reaal: lak aan Gedragscodes en keurmerken


Geplaatst in: Klachten | op 27 september 2016 | 3 reacties.


Ik heb twee maanden geleden een klacht geplaatst over Reaal. De zaak is inmiddels nét afgesloten en mijn schade dateert van eind juli vorig jaar. We zijn nu twee maanden verder en Reaal heeft nu pas  laten weten dat ze het afwijzings-standpunt van hun volmachtkantoor VKG volgen. Geen toelichting daarbij, helemaal niks.

Reaal is een keurmerkverzekeraar en zij moet zich daarom houden aan de normen van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Eentje daarvan is dat ze hun afwijzing met goede en voor de klant begrijpelijke gronden moeten onderbouwen. Een andere norm zegt dat ze het klantbelang centraal moeten stellen. En dat ze geen vage argumentatie mogen gebruiken als ze een schadeoorzaak beschrijven. Ook, dat ze op de mogelijkheid contra-expertise moeten wijzen. En dat hun klachtenbehandeling aan stringente eisen moet voldoen. En dat hun expert zich correct moet opstellen en dat hij geen belemmeringen mag opwerpen.

Je gelooft het niet, maar aan alles wat er daarover in voorschriften en protocollen staat heeft Reaal kompleet lak! De expert negeert mijn expert en wil de zaak met mij regelen, ondanks mijn schriftelijke verzoek om met mijn expert contact op te nemen!

De klachtenbehandelaar wil zijn eigen dossier verder behandelen, terwijl dat helemaal niet mag volgens de richtlijnen.

Reaal heeft na uitdrukkelijk en herhaald verzoek twee keer beloofd om met een duidelijk standpunt te komen, maar ze geeft geen enkel argument en ze zegt alleen: ga maar naar het Kifid, wij betalen niks en we doen niks.

Een nepverzekeraar van de bovenste plank!

M.A. van Beek Hattemerbroek


Volgende bericht » »

Reacties

  1. Guus Beerdsen

    Ik herken dat allemaal. En Kifid is verloren tijd en energie. De slager keurt daar zijn eigen vlees.

  2. Marly Derks

    Ik heb precies hetzelfde ervaren met Reaal. Wat een waardeloze afhandeling van klachten daar. Mijn klacht werd beoordeeld over de afdeling waarover de klacht ging. En dat noemen ze ‘onafhankelijk’?! WAARDELOOS.

  3. Bahir

    Ik herken dat ook als belangenbehartiger in een zaak van meerdere slachtoffers die betrokken waren bij een heftig verkeersongeval waarbij mensen letsel hebben opgelopen. Reaal speelt een kat en muis spelletje met slachtoffers als je bij de hoofd van de afdeling personenschade je beklag wilt doen dan verstoppen zij zichzelf, hoofd van de afdeling mevrouw Marianne Heezen, Reaal moet zich diep schamen voor de werkwijze die zij hanteren. Ik heb veel dossiers behandeld maar dit is echt de eerste keer dat ik dit meemaak, belachelijk hoe zij met slachtoffers omgaan! Diep en diep triest REAAL!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?