Unigarant gaat over lijken en heeft lak aan het Kifid


Geplaatst in: Klachten | op 24 maart 2018 | 4 reacties.


Op 2 juni 2017 kwam mijn vriend met zijn motor ten val en aan de gevolgen daarvan is hij de dag erop overleden. 61 jaar oud, een vrouw, 2 kinderen en 2 kleinkinderen bleven achter. Je kunt je het verschrikkelijke verdriet van dit plotse gebeuren voorstellen. Na enkele dagen bleek, dat er een zogeheten ‘opzittendenverzekering’ was afgesloten bij Unigarant. Bij alle verdriet van dat moment was dit toch een lichtpuntje, want mijn vriend was ook de kostwinner van het gezin. Binnen 14 dagen kwam er een aardige mevrouw van Unigarant langs om de zaken te regelen. Toen na enkele maanden bleek, dat Unigarant bepaald niet van plan was om zonder heel veel achtergrond informatie tot uitbetaling over te gaan, heeft de familie mij gevraagd om hen daarmee te helpen.

Inmiddels ben ik vele emails en vele maanden verder en zijn we niets opgeschoten, want voor elke beantwoorde vraag verzint Unigarant weer 2 nieuwe. Eerder geaccepteerde verklaringen komen ineens opnieuw ter discussie en het meest pijnlijke is wel te moeten constateren dat die aardige mevrouw die na 2 weken langs kwam, klaarblijkelijk alleen maar heeft willen zoeken naar mogelijkheden voor Unigarant, om onder uitkering uit te komen. Dingen worden nu suggestief uitgelegd of compleet verdraaid en het duurt nu al meer dan een half jaar dat we aan het bakkeleien zijn, zó klantgericht en hulpvaardig blijkt Unigarant bij schadeafwikkeling te zijn.

We zijn toen op advies van een bekende consumentenorganisatie met het kantoor Schadecoach in zee gegaan.Nu ze een professionele partij tegenover zich hebben kan Unigarant natuurlijk niet meer allerlei extra zaken vragen of dingen manipuleren, om naar termen te zoeken om te kunnen afwijzen. Bovendien voelen we ons gelukkig niet meer aan de hengel van Unigarant bungelen. In een rouwperiode hebben we wel wat anders aan het hoofd.

Maar toen Schadecoach om een voorschot vroeg, stuurde Unigarant ineens een brief dat ze niet met Schadecoach zaken wilde doen en dat ze de schade weer rechtstreeks met de verzekerde wilden regelen. Ze zouden de verzekerde wel telefonisch benaderen en ze wilden Schadecoach dus gewoon aan de kant zetten!

Ik geloofde mijn ogen niet, want we hebben Schadecoach schriftelijk gemachtigd om voor de verzekerde op te treden en in de machtiging staat ook dat de verzekeraar wordt verzocht om uitsluitend met Schadecoach te willen communiceren. En alsof dat nog niet genoeg is, staat er óók nog expliciet: ‘Telefonisch contact met verzekerde wordt vanaf heden NIET meer op prijs gesteld.’

Dat alles is uiteraard om de verzekerde in een moeilijke tijd te beschermen, dus uitsluitend in het belang van de klant. Maar daar heeft Unigarant kompleet lak aan, ze gaan gewoon hun eigen gang en ze zetten het, arrogant als ze zijn, óók nog zwart op wit in hun brief: ‘wij vinden dat de inschakeling van Schadecoach niet in het belang van de klant is en wij gaan de zaak rechtstreeks met verzekerde regelen. Maakt Unigarant dat voor een verzekerde uit?

Ronduit schokkend vind ik dat ik van Schadecoach hoorde dat dit een paar maanden geleden in een ander dossier al nét zo was gegaan: toen werd ook al door Unigarant achter de rug van Schadecoach geprobeerd om het op een akkoordje te gooien met een gedupeerde, voor de helft van de uitkering. En het blijkt tevens dat Unigarant pas nog door het Kifid op de vingers is getikt voor dit gedrag.
Is deze maffia-praktijk het beleid daar? Hebben ze dan overal lak aan?

Nog amper van de shock bekomen van de respectloze brief van Unigarant, belden ze al, ongelukkigerwijs nét toen de verzekerde aan het rijden was. Het voelde als een overval. Ze zeiden allerlei negatieve dingen over Schadecoach en ze wilden inderdaad weer rechtstreeks en zonder belangenbehartiger de zaak afwikkelen. Het kwam behoorlijk beklemmend over.

Ze schrijven en zeiden dat Schadecoach niet professioneel is, maar zélf gaan ze over lijken en als het Kifid zegt dat ze een belangenbehartiger moeten respecteren hebben ze daar lak aan. Gelukkig had mevrouw de tegenwoordigheid van geest om te zeggen dat Unigarant dit niet zo moest doen, maar in haar situatie had er zomaar een verkeerde beslissing genomen kunnen worden. Het onder druk zetten in deze situatie vind ik onacceptabel, iemand in kwetsbare positie zó benaderen is schandalig en het gaat alle fatsoensnormen te buiten. Zo’n dossierbehandelaar zou zich diep moeten schamen!

Kortom, het ontbreekt Unigarant aan fatsoen, bedrijfsethiek en -klaarblijkelijk- ook aan geld?

J.S. te Rosmalen


Volgende bericht » »

Reacties

  1. Peter

    Hoe verzint zo’n schadebehandelaar zoiets!
    Ik kan bijna niet geloven dat dit écht gebeurt, dit is te gek voor woorden.

    Ik heb toevallig ervaring met schadecoach en ze werken naar mening perfect, maar hier wordt dus een belangenbehartiger die het belang van de klant nastreeft, gepasseerd en aan de kant gezet door een verzekeringsmaatschappij die naar uitvluchten zoekt om de schade te kunnen afwijzen!! En dat alles over de rug van een weduwe die tóch al niet weet waar ze het zoeken moet?

    Van welke planeet komt Unigarant? Denken ze daar dat ze God zélf zijn? Ik zou dit meteen voor de rechter gooien! Hier mogen ze niet mee wegkomen, zeker niet als ze dit bij herhaling doen. Want wie zegt me dat ze dat ook niet bij anderen hebben gedaan, en dat die toen overrompeld hebben toegegeven? Ik geef je op een briefje dat zoiets al vaker is gebeurd dan nét alleen die twee keer bij Schadecoach! Ik zeg je, dit is beleid bij die gasten, ze proberen het gewoon!

  2. Volkert

    Je mag zelf toch wel bepalen wie je eigen belang behartigt als je hetzelf niet kunt?
    Misselijkmakend dat de mensen bij Unigarant zo met hun klanten omgaan.
    Ze moeten zichzelf veel meer inleven in de klant en niet enkel aan hun eigen belang denken.
    Vreselijke wanprestatie!

  3. roelof

    Het is ongelooflijk zeg, lees de link en je gelooft je ogen niet! Het Kifid zegt tegen Unigarant dat wanneer een partij zich laat vertegenwoordigden door een gemachtigde, deze gemachtigde het aanspreekpunt dient te zijn Alleen in het geval uitdrukkelijk toestemming door gemachtigde wordt gegeven om direct contact te leggen mag de wederpartij dit doen. Ongeacht de intentie waarmee de schadespecialist contact heeft gezocht met Consument, had de schadespecialist de Gemachtigde eerst om toestemming moeten vragen.

    Als je als verzekeringsmaatschappij zo’n waarschuwing krijgt en je gaat een paar weken daarna gewoon door met dergelijke praktijken, dan ben je crimineel bezig volgens mij.

  4. Herman de Vries

    Toen ik dit las viel ik stijl achterover, want bij mij heeft Unigarant precies hetzelfde gedaan: eerst uitentreuren afwijzen terwijl ik met steekhoudende argumenten kwam. Toen heb ik Schadecoach ingeschakeld en daarbij is dezelfde machtiging opgemaakt, dus was er evenzo geen telefonisch en rechtstreeks contact gewenst. Tóch werd ik ineens onverwacht door ze gebeld, en boden ze me de helft aan van wat uiteindelijk door Schadecoach was vastgesteld. Ze leren niet echt van hun fouten, zou je denken, maar ik neig er, omdat het Kifid Unigarant daarover pas nog een standje gaf, meer naar om te vinden dat het inderdaad beleid bij hen is, zoals iemand anders op dit forum ook al veronderstelde.
    Gelukkig heeft Unigarant bij mij alles en de bijkomende kosten betaald en gaven ze me een dinerbon van € 100,00, maar excuses konden er niet af. Ik deel dus de conclusie van de schrijver van dit bericht: Unigarant heeft geen fatsoen. Sterkte voor deze mevrouw, dat blijk je helaas éxtra nodig te hebben bij zo’n maatschappij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?