Zwalkend en liegend Centraal Beheer


Geplaatst in: Klachten | op 24 september 2017 | nog geen reacties.


Eind mei was bij mij de rioleringsbuis gebroken. Die loopt uiteraard door naar buiten, tot vlak naast het huis. Ik heb Centraal Beheer toen een offerte voor het herstel gestuurd. Centraal Beheer stuurde me een brief terug dat de schade deels vergoed ging worden omdat het schade aan de woning betrof. Echter niet alle schade zou vergoed worden, want de tuin behoorde niet tot de woning en tuinschade was in de voorwaarden niet vergoed. Gek, want in de voorwaarden staat dat óók een breuk in het riool onder dekking valt en een riool ligt per definitie in de tuin en in elk geval buiten het huis.

Hiertegen dus bij Centraal Beheer met een klacht geprotesteerd, maar ze bleven bij hun standpunt. Toen heb ik de Schadecoach ingeschakeld, die stuurde meteen een mail met een laatste sommatie naar Centraal Beheer, en eindelijk kwam er op 28 augustus een reactie.
De reactie luidde, ik citeer: “Uw sommatie is voorgelegd aan onze jurist. Tuinschade (lekkage riool) is wel verzekerd. Onze jurist heeft mij laten weten dat er inderdaad dekking is. Wij betaalden inmiddels rechtstreeks aan de verzekerde, dit bedrag staat binnen vijf dagen op de rekening’.
Let goed op: dit is een letterlijke weergave van wat Centraal Beheer heeft geschreven!

Toen Schadecoach een eindnota voor zijn kosten stuurde kwam Centraal Beheer ineens met een rare reactie: Onze jurist heeft een onjuist standpunt ingenomen, per abuis zijn de voorwaarden verkeerd geïnterpreteerd. We hebben daarom recht op teruggave van de schade uitkering. Maar: we zullen het hierbij laten, maar dan moet ú de eindvordering voor uw kosten óók laten vervallen.

Wat een geklungel daar bij Centraal Beheer! De ene keer ben ik niet verzekerd, de andere keer toch weer wél, maar als ze vanwege hun eigen blunder extra kosten moeten betalen, ben ik toch weer niet verzekerd, dan hebben ze zich ineens vergist. Foutje, even Apeldoorn bellen?

Waaróm het nu ineens zo zou dat er geen dekking is, dát hebben ze er voor het gemak maar niet bij genoemd! Maar nu komt het: ze LIEGEN daarbij óók nog dat het gedrukt staat: Centraal Beheer stuurt vandaag een mail terug met de mededeling: “Centraal Beheer ontkent ten stelligste dat er sprake zou zijn van een dekkingstoezegging of een betalingstoezegging”.

En dát, terwijl ze dat wél op 28 augustus letterlijk hebben geschreven en ik het geld nota bene al ontvangen heb!

Centraal Beheer presenteert zich hier als een onbetrouwbare verzekeringspartner, daarom verdient dit een klacht bij de hoogste tuchtinstantie. Ik ben namelijk van mening dat klanten nooit aan dergelijke willekeur en aan deze respectloze en oneerlijke grillen van een verzekeringsmaatschappij blootgesteld mogen worden.

Dit muisje gaat nog een staartje krijgen, want ik laat het er natuurlijk niet bij zitten!

R.F.M. Hermans – Eygelshoven


Volgende bericht » »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?