Nieuws


Lees hier berichten uit verzekeringsland


maling aan wet en...

Op 28 november 2018 heeft de rechter Achmea op de vingers getikt, omdat zij in haar polisvoorwaarden heeft opgenomen dat een contra expert zich bij het Nivre moet aansluiten, anders zouden diens kosten niet vergoed worden. De rechter heeft geoordeeld […]

Lees bericht

Achmea komt eigengestelde (Nivre)...

De laatste tijd is er (zie de voorgaande berichten) in de branche de nodige ophef ontstaan over het feit dat Achmea eisen stelt aan schade-experts; deze zouden moeten zijn aangesloten bij het Nivre, anders zou Achmea deze experts niet meer […]

Lees bericht

Aangifte bij Autoriteit Consument&Markt

Dit bericht bevat de tekst van een aangifte die Verzekeringsklachten bij de ACM heeft gedaan. Al jarenlang trachten verzekeraars de regie te behouden als het gaat om de wijze waarop schade door experts wordt vastgesteld. Dit gebeurt uiteraard op latente […]

Lees bericht

Achmea delft onderspit bij...

Interpolis en andere merken van Achmea, zoals Avéro, Centraal Beheer, Inshared en FBTO, maar ook andere verzekeraars, moeten nu gewoon de kosten vergoeden van contra experts die niet bij het Nivre zijn aangesloten. Ook als de contra expert zich niet […]

Lees bericht

Reaal zegt A maar...

Een recente uitspraak van het Kifid heeft de handelwijze van Reaal Verzekeringen veroordeeld. Een betegeld (dak)terras op een souterrain kan niet beschouwd worden als een dak in de verzekeringsvoorwaarden van een opstalverzekering van Vivat. Dat heeft Kifid bepaald in een […]

Lees bericht

Consumentenbond: kies geen contra-expert...

In de Consumentengids van juni 2018 heeft de Consumentenbond een artikel geplaatst waarop wordt ingegaan op het recht van de verzekerde om bij een schade een eigen deskundige in te schakelen. De Consumentenbond noemt daarbij gevallen van klachten welke op […]

Lees bericht

Nivre: arbiter onnodig

In een dossier waarbij een klant om contra expertise had gevraagd heeft het grootste expertisebureau van Nederland -CED- geen akte van benoeming willen afgeven. In deze akte wordt de derde deskundige gekozen, de arbiter. In de polisvoorwaarden van iedere verzekeraar […]

Lees bericht

Aegon terechtgewezen door Ombudsman...

De Ombudsman Schadeverzekeringen heeft zojuist voor de tweede maal een uitspraak gedaan, nu tegen Aegon. Aegon wordt in de uitspraak aanbevolen alsnog tot regeling over te gaan bij een waterschade welke zij eerder had afgewezen omdat de verzekerde zelf de […]

Lees bericht

1e uitspraak Ombudsman Schadeverzekeringen

De Ombudsman Schadeverzekeringen heeft een maand na haar start een uitspraak gedaan in een zaak waarbij NH1816 een schadevergoeding terug vorderde op haar verzekerde, na die te hebben uitgekeerd aan een schuldloze tegenpartij. De uitspraak is tegengesteld aan een niet-bindende […]

Lees bericht

Klantgericht alternatief voor partijdig...

Vanaf 1 maart 2018 is er een klantgericht en snel werkend alternatief voor het Kifid. Het Kifid, wat door verzekeraars is opgericht, door hen wordt betaald en door hen in stand wordt gehouden, heeft zich in haar bestaan nimmer van […]

Lees bericht

Op de volgende pagina lees je...





verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?