Klantgericht alternatief voor partijdig Kifid


Geplaatst in: Nieuws | op 21 februari 2018 | 3 reacties.


Vanaf 1 maart 2018 is er een klantgericht en snel werkend alternatief voor het Kifid. Het Kifid, wat door verzekeraars is opgericht, door hen wordt betaald en door hen in stand wordt gehouden, heeft zich in haar bestaan nimmer van de waas van partijdigheid en de schijn van belangenverstrengeling kunnen ontdoen, ondanks het feit dat verzekeraars er destijds hun best voor hebben gedaan het Kifid onder ministeriële verantwoordelijkheid te plaatsen.
Dit laatste was een schijnvertoning van de bovenste plank, want de verzekeraars mogen bij Tuchtraadklachten nota bene zelf een sanctie opleggen als zij dat nodig vinden.

Mensen die bij het Kifid werken zijn ook werkzaam in instituten die door verzekeraars worden gesponsord, dus afhankelijkheid is troef. Als je de verhoudingen goed beschouwt is het één grote kliek die elkaar de hand boven het hoofd houdt, geholpen door de zelfregulering die voor de branche geldt. Verzekeraars hebben er ook voor gezorgd dat er mensen uit de eigen gelederen nu als beleidsambtenaar op het ministerie werken, dus in feite is er geen onpartijdig toezicht meer op de branche, welke als -logisch- gevolg daarvan, steeds verder aan het verrotten is.

Vanaf de volgende maand is er dus de Ombudsman Schadeverzekeringen die als onafhankelijke stichting is opgericht om klachten van verzekerden te gaan behandelen. En onafhankelijk is dan écht onafhankelijk, niet zoals de schijnonafhankelijkheid waarmee verzekeringsexperts en het Kifid zich afficheren. Als Ombudsman treedt de heer Mr.Eric Horssius op, die ruime ervaring heeft in de wereld van schadeverzekeringen.

Wij verwelkomen dit nieuwe initiatief dan ook met open armen, nu uit onze klachtenpraktijk niet anders blijkt dat verzekeraars en hun expert vooral het eigen belang nastreven en pas in een veel later stadium, het belang van de klant.

Voorzover mogelijk zullen wij alle medewerking aan de Ombudsman Schadeverzekeringen verlenen om het belang van de klant centraal te stellen.

Wij wensen de heer Horssius alle succes en wijsheid om zich in het belang van de klant van zijn nieuwe uitdaging te kwijten!


Volgende bericht » »

Reacties

  1. R. Wijnholds

    Fantastische initiatief,

  2. Mevr. R. Karels

    Heel goed! Het lijkt zo eenvoudig en logisch: je kunt je enkel met recht onafhankelijk noemen, als je dat ook daadwerkelijk bent. Het is, mijns inziens, onacceptabel dat belangenverstrengeling in vele andere richtingen (bijv. de politiek) te allen tijde wordt vermeden, dan wel wordt bestreden, terwijl het tegelijkertijd tot nu toe in de wazige wereld van verzekeraars wél goedgekeurd leek te worden. Dankzij de nieuwe ombudsman Eric Horssius heb ik er gelukkig thans wél vertrouwen in dat een onafhankelijk persoon een claim rechtvaardig, onpartijdig, gedreven, ervaren en dientengevolge met een goed resultaat voor de gedupeerde/verzekerde tot een goed einde weet te brengen.

  3. N. van Lingen

    zeer goed initiatief. Het KIFID is nu eenmaal partijdig en dat kan ook niet anders als je betaald word door de beklaagden!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?