Over Ons

Over Verzekeringsklachten.nl

Kompas in verzekeringsland

Verzekeringsklachten.nl is een platform voor de verzekerde consument die een klacht, een vraag over of een probleem met een verzekering heeft.

Verzekeringsklachten.nl werkt met een team van deskundigen en specialisten uit de branche bestaande uit professionele schaderegelaars en -experts, verkeersschade-specialisten, advocaten en letselschade-deskundigen. Allen werken zij in de verzekeringsbranche of hebben daarin gewerkt en allen hebben een stuk onvrede met met het afwijzende beleid dat verzekeringsmaatschappijen nogal eens ten onrechte hanteren.

Indien nodig of nuttig kan de door u gegeven informatie als voorbeeld worden gebruikt om een structuur te duiden of een misstand aan de kaak te stellen of anderszins. Beoordeling dienaangaande is aan ons.

Wij behouden ons het recht voor om door verzekerden beschreven klachten/berichten aan te passen, te verkorten of aan te vullen.

Alle eventuele meegezonden stukken worden vertrouwelijk behandeld.

Met toezending van een mail of hulpvraag verklaart de inzender zich daarmee akkoord.

Waarom verzekeringsklachten.nl?

Omdat de realiteit aantoont dat de verzekeraar niet in eerste instantie uw belang voor ogen heeft, maar altijd denkt in kostenbesparing. Anders gezegd: hoe minder de verzekeraar hoeft uit te betalen, hoe liever het hem is. Er bestaat een groot verschil in kennis en ervaring tussen de verzekerde consument en een machtige verzekeraar. Een gedupeerde heeft doorgaans een paar keer in zijn leven een schade, terwijl een verzekeraar jaarlijks duizenden schadegevallen behandelt. Er ontstaat dan gemakkelijk een probleem van rechtsongelijkheid ten koste van de verzekerde consument.

Dit platform beoogt meer evenwicht te creëren in deze ongelijke verhouding tussen verzekeraar en verzekerden middels het aanbieden van kennis en deskundigheid aan verzekerden die schade hebben geleden, zodat zij zich in die omstandigheden niet nog eens extra gedupeerd hoeven te voelen.

Veel gedupeerden ontvangen bij een schade minder van hun verzekeraar uitgekeerd dan waarop zij in feite recht hebben. Dit gegeven toont helaas de noodzaak aan van dit initiatief.

Wat doet verzekeringsklachten.nl?

Het doel van Verzekeringsklachten.nl is om klachten en krachten van consumenten te bundelen. Uw verhaal wordt samen met andere verhalen onderdeel van een groter wordend dossier, en zo wordt het handelen van verzekeraars, althans hoe deze hun verzekerden behandelen, inzichtelijk. Soms kan er een afwijzende trend worden waargenomen of vastgesteld worden dat een verzekeraar onredelijke – of zelfs onwettige – polisvoorwaarden hanteert. Een andere keer komt het voor dat een verzekeraar discrimineert of niet handelt volgens de eigen gedragscode. Het netwerk van Verzekeraarklachten.nl groeit gestaag door de aanhoudende publiciteit.

Verzekeringsklachten.nl onderhoudt indien noodzakelijk contact met de AFM (Autoriteit Financiële Markten), de Consumentenbond, en de WRR (Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid). Indien nodig of nuttig kan de door u gegeven informatie als voorbeeld worden gebruikt om een structuur te duiden, een misstand aan de kaak te stellen of anderszins.

Verzekeringsklachten.nl adviseert en staat verzekerden bij, die te maken hebben met een afwijzing van een schadeclaim, ongeacht welke soort verzekering. Als u niet rechtvaardig bent behandeld zal er contact worden opgenomen met de verzekeraar. Eventuele kosten daarvan worden als bijkomende schade bij de verzekeraar neergelegd.
Share by: