Blogopmaak

Ansvar: opnieuw bedrog

mrt. 28, 2016

Nadat ik op 11 februari een klacht heb laten publiceren over bedrog bij Ansvar, plaats ik nu opnieuw een klacht over dezelfde schadekwestie.

Eerst willen ze als ik verantwoordelijk ben voor schade geen aansprakelijkheid erkennen, waardoor ik 1000 euro uit eigen zak zou moeten betalen. Ik heb herhaaldelijk geprotesteerd en toen dat niet hielp, professionele hulp moeten inschakelen. Mijn schadecoach had de schadebehandelaar bij Ansvar toen een pittig briefje gestuurd, met de dreiging dat er een officiële klacht zou komen als ze niet ogenblikkelijk tot erkenning van aansprakelijkheid zouden overgaan. De argumenten die ze gebruikten waren immers duidelijk onzin en dat weten ze als deskundige partij natuurlijk best.
In plaats dat ze dan eieren voor hun geld kiezen, sturen ze een briefje terug met een keiharde leugen dat de schade afgehandeld zou zijn. Ja, afgehandeld zoals zij dat zien: geen aansprakelijkheid en dossier zo snel mogelijk sluiten! En mijn belangenbehartiger kon de boom in met zijn nota, die zou niet vergoed worden. Over arrogantie gesproken!

Toen mijn belangenbehartiger daarna een officiële directieklacht had gedeponeerd werd er ineens nergens moeilijk meer over gedaan en werd de schade aan de auto van mijn buren ineens geheel vergoed. Let wel: nadat ik drie keer en mijn schadecoach twee keer had geprotesteerd. Maar nu beginnen ze weer opnieuw en willen ze me maar de helft van de kosten van mijn schadecoach betalen. Dus nu zit ik met een kostenpost van honderden euro’s, omdat Ansvar pas na het vijfde protest overging tot betalen. Wat heb ik nu aan zo’n verzekering ?

De directeur van Ansvar eindigde zijn brief aan mij met: ‘dat er volgens hem wel voldoende basis aanwezig is om de relatie met mij in de toekomst te continueren.’ Pardon?  Eerst je klant misleiden en als hij eindelijk zijn duur betaalde recht heeft gehaald, vervolgens je klant laten zitten met een enorme kostenpost ? Hoe blind kun je als verzekeraar zijn?

Ik ga dit voor de Tuchtraad van het Kifid voorleggen, want Ansvar schaadt hiermee het aanzien van de branche. Juist door dit soort bedrog hebben de mensen toch geen enkel vertrouwen meer in een verzekeraar?

H. Muller – Biddinghuizen

08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
16 aug., 2023
Volmacht van ASR rommelt maar wat aan, over ruggen verzekerden
12 aug., 2023
Liegen over reactietermijnen, dreigen met rechtszaak nodig voor er reactie komt.
Meer posts
Share by: