Blogopmaak

Klantgericht alternatief voor partijdig Kifid

feb. 21, 2018

Vanaf 1 maart 2018 is er een klantgericht en snel werkend alternatief voor het Kifid. Het Kifid, wat door verzekeraars is opgericht, door hen wordt betaald en door hen in stand wordt gehouden, heeft zich in haar bestaan nimmer van de waas van partijdigheid en de schijn van belangenverstrengeling kunnen ontdoen, ondanks het feit dat verzekeraars er destijds hun best voor hebben gedaan het Kifid onder ministeriële verantwoordelijkheid te plaatsen.
Dit laatste was een schijnvertoning van de bovenste plank, want de verzekeraars mogen bij Tuchtraadklachten nota bene zelf een sanctie opleggen als zij dat nodig vinden.

Mensen die bij het Kifid werken zijn ook werkzaam in instituten die door verzekeraars worden gesponsord, dus afhankelijkheid is troef. Als je de verhoudingen goed beschouwt is het één grote kliek die elkaar de hand boven het hoofd houdt, geholpen door de zelfregulering die voor de branche geldt. Verzekeraars hebben er ook voor gezorgd dat er mensen uit de eigen gelederen nu als beleidsambtenaar op het ministerie werken, dus in feite is er geen onpartijdig toezicht meer op de branche, welke als -logisch- gevolg daarvan, steeds verder aan het verrotten is.

Vanaf de volgende maand is er dus de Ombudsman Schadeverzekeringen die als onafhankelijke stichting is opgericht om klachten van verzekerden te gaan behandelen. En onafhankelijk is dan écht onafhankelijk, niet zoals de schijnonafhankelijkheid waarmee verzekeringsexperts en het Kifid zich afficheren. Als Ombudsman treedt de heer Mr.Eric Horssius op, die ruime ervaring heeft in de wereld van schadeverzekeringen.

Wij verwelkomen dit nieuwe initiatief dan ook met open armen, nu uit onze klachtenpraktijk niet anders blijkt dat verzekeraars en hun expert vooral het eigen belang nastreven en pas in een veel later stadium, het belang van de klant.

Voorzover mogelijk zullen wij alle medewerking aan de Ombudsman Schadeverzekeringen verlenen om het belang van de klant centraal te stellen.

Wij wensen de heer Horssius alle succes en wijsheid om zich in het belang van de klant van zijn nieuwe uitdaging te kwijten!

08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
16 aug., 2023
Volmacht van ASR rommelt maar wat aan, over ruggen verzekerden
12 aug., 2023
Liegen over reactietermijnen, dreigen met rechtszaak nodig voor er reactie komt.
Meer posts
Share by: