NH1816 fraudeert zélf bij frauderegistratie


Geplaatst in: Nieuws | op 17 oktober 2019 | 1 reactie.


De zichzelf de beste verzekeraar van Nederland noemende NH1816 heeft ten onrechte een gedupeerde als fraudeur aangemerkt. De rechter hekelde de manier waarop de expert in opdracht van NH1816 te werk is gegaan, waarbij basisprincipes van hoor en wederhoor terzijde werden geschoven.

Noemenswaard is dat de expert bij dit dossier een Nivre-ingeschreven expert is. Het Nivre, de -door verzekeraars geregisseerde- belangenvereniging van experts, stelt op papier hoge eisen aan deskundigheid en integriteit, maar uit de praktijk van dit dossier -en zovele andere- blijkt dat die eisen dus niets voorstellen.

Op de website van het expertisebureau van de betreffende expert, Kakeswaal, presenteert dit kantoor zich als een “onafhankelijke dienstverlener” die “zich onderscheidt door gekwalificeerde deskundigheid”, maar in dit dossier heeft de expert dus de regels overtreden om NH 1816 vooral maar handvatten te kunnen geven om de schade af te wijzen. Dergelijke praktijken, waarbij leugens niet worden geschuwd, komen geregeld voor, vooral bij Nivre experts. De connectie tussen het Nivre en verzekeraars is hier beschreven.

De rechter heeft geoordeeld dat de registratie door NH1816 onterecht is en de rechter heeft haar vordering van onderzoekskosten afgewezen.

De praktijk van dit schadegeval toont de noodzaak aan om DIRECT een deskundige in de hand te nemen, zodra u merkt dat een verzekeraar een expert/onderzoeker heeft ingeschakeld. Uit veel aan ons voorgelegde dossiers blijkt dat de verzekeringsexpert/Nivre-expert VOORAL het belang van de verzekeraar op het oog heeft, dit ten koste van de argeloze klant. Dit is uiteraard oneerlijk maar uiterst voorspelbaar, nu de meeste Nivre experts constant hun opdrachten van verzekeraars ontvangen.



Volgende bericht » »

Reacties

  1. Marjan Lambrecht

    Geachte heer/mevrouw, Meerdere verzekeraars laten hun cliënten met een autoverzekering registreren als fraudeurs zodat ze bij eventuele schade niet hoeven uit te betalen en hun cliënt 8 jaar lang nergens anders verzekerd kan zijn. Achmea is hier al twee maal door de rechter voor veroordeeld. Ook Bovemij is al tweemaal veroordeeld voor onterecht aanmelden van fraude van een cliënt. Het is de verzekeraar die stelselmatig en veelvuldig fraudeert.Daar moet een eind aan komen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?