Inshared: lak aan eigen voorwaarden


Geplaatst in: Klachten | op 8 oktober 2017 | 1 reactie.


Ik heb een flinke brandschade gehad en ik ben verzekerd bij Inshared. Ik kreeg dus te maken met hun expert, dat was iemand van Dekra. Mijn eigen expert is Schadecoach en ik ben daarover uitstekend tevreden. Dat was toen ik een andere expert had, beduidend anders en daarom heb ik het vertrouwen in de eerste expert opgezegd. De eerste expert deed niet veel voor mij, kwam afspraken niet na en wilde vooral snel tot regeling met de verzekeringsexpert komen, maar wél over mijn rug.Gelukkig kwam ik daar op tijd achter.

Toen ik Schadecoach in de arm had genomen begon Inshared gelijk al moeilijk te doen over de nog door hen te maken expertisekosten: de eerste expert had volgens hen al het meeste werk gedaan, dus Schadecoach mocht niet veel meer kosten maken nu. Deed ze dat wél, dan zou Inshared die kosten niet vergoeden. Maar Schadecoach deed nu nét waarin mijn eerste expert geen zin had: alles minutieus uitzoeken, daarin is uiteraard giga veel werk gaan zitten, want het opruimbedrijf was er heel snel bij om alles af te voeren en daardoor was er extra uitzoekwerk. Ik ben vanwege mijn ziekte niet in staat om dat allemaal uit te zoeken, dus Schadecoach heeft alles -wat er nog over was- met pijn en moeite bij elkaar gezocht en van alles een specificatie gemaakt, prima werk!

Maar nu komt het: Inshared eist in haar polisvoorwaarden dat de experts die worden ingeschakeld, moeten ingeschreven staan bij het Nivre en ze moeten zich houden aan de Gedragscode voor Expertiseorganisaties. De expert van Schadecoach is altijd bij het Nivre-geregistreerd geweest (nú dus niet meer), hij heeft 35 jaar ervaring en is dus een oude rot in het vak. Deze meneer doet perfect zijn werk en Schadecoach houdt zich keurig aan de Gedragscode voor Expertiseorganisaties. Ze zijn tenminste eerlijk, wat ik van de Dekra expert en mijn eerdere expert niet kan zeggen. Het is vanwege mijn beperking soms best lastig werken voor Schadecoach, maar hij heeft geduld en dat is nét wat nodig is.

Maar wat blijkt nu? De Dekra expert die Inshared voor dit dossier heeft ingeschakeld is helemaal niet ingeschreven bij het Nivre, hij is nergens gecertificeerd en hij is pas 3 jaar geleden voor het eerst als expert bij Dekra gaan werken!
En, om het nóg gekker te maken: Inshared laat haar advocaat een brief naar Schadecoach sturen, waarin het verwijt wordt gemaakt dat de expert van Schadecoach niet Nivre-aangesloten is en daarmee zou Schadecoach niet voldoen aan de eisen die Inshared in haar polisvoorwaarden stelt!

En de klucht wordt nóg kwalijker, want nu blijkt uit de correspondentie óók dat de Dekra-expert samen met mijn eerste eigen expert onder één hoedje hebben gespeeld en Inshared wist uiteraard daarvan. Zo is er keihard gelogen over het feit dat de expert van Inshared bij het Nivre ingeschreven zou zijn. Van deze mail heeft de Dekra-expert een kopie ontvangen, maar hij heeft de leugen gewoon gelaten voor wat hij was en Inshared liet het allemaal gewoon gebeuren!

Inshared lapt dus haar eigen polisvoorwaarden aan de bekende laars, maar ze stuurt wél een advocaat op het dak van Schadecoach: dan moet je toch een plaat voor je kop hebben!

Ook aan de regels voor de interne klachtenprocedure (IKP) heeft Inshared lak. Mijn Schadecoach heeft een uitgebreide en gespecificeerde klacht naar de klachtenman (die noemen ze daar zo) van Inshared gestuurd en gezegd dat Inshared zich niet aan de eigen gestelde eisen houdt en dat daarom Inshared nu een andere expert moet inschakelen.

Volgens de richtlijnen voor de IKP (die zijn dwingend voor verzekeraars) moet een klacht zorgvuldig en inhoudelijk worden behandeld en moet er met duidelijke argumentatie op de klachten zélf worden ingegaan. Maar bij Inshared is dat kennelijk te moeilijk en ze stuurden dus een briefje met een enkele zin: we zien geen reden om een andere expert in te schakelen en we hopen dat u uw medewerking blijft geven. Op zo’n manier een klacht afhandelen mag dus helemaal niet, maar Inshared trekt zich nergens wat van aan.

Ik had natuurlijk al veel ellende door de schade, maar mijn fijne verzekeraar vergroot die ellende door haar klant te belazeren met niet erkende experts en door op voorhand al te roepen dat ze de expertise-kosten niet gaan betalen. Van Gedragscodes en Keurmerk-kwaliteits-eisen hebben ze nog nooit gehoord. Ze adverteren dat verzekeren ook anders kan, maar daar ben ik nu wel achtergekomen!

Ze rotzooien daar maar wat aan, ze schuwen de leugen niet en als ze erop worden gewezen doen ze nét alsof ze gek zijn. Hoe ik dat kwalificeer? Als een boevenbende! Ik waarschuw iedereen die een verzekering daar heeft lopen: als je op deze website kijkt zie je dat ik niet de enige ben die zo over Inshared denkt. Als je bij die criminelen verzekerd blijft weet je dat je een keer genaaid gaat worden, maar dan is het wél je eigen schuld!

An K. te Zwolle


Volgende bericht » »

Reacties

  1. gerdien kramer

    dit is te gek voor woorden en nauwelijks te geloven. Ik vind het een aanfluiting dat een verzekeringsmaatschappij zó kan sjoemelen en dat er geen enkel toezicht is op dergelijke wanpraktijken!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?