Blogopmaak

Vies spelletje Aegon.

okt. 02, 2017

Ik ben eind mei lelijk ten val gekomen, toen ik het badmeubel in de badkamer wilde los halen. Daarbij heb ik het badmeubel in mijn val meegetrokken waardoor de leidingen waar nog druk opstond, afknapten. Uiteraard de nodige waterschade als gevolg.

Omdat ik een tijdje later op het plafond in de woonkamer vochtplekken zag verschijnen, heb ik toen maar eens gekeken en de vloer bij de badkamer open gehaald, want de badkamer ligt namelijk niet boven de woonkamer, dus wáár moesten die vochtplekken nu dan ineens vandaan komen? Dat kon ik dus pas zien als ik de vloer los had, en toen zag ik dat de aansluitingen op de afvoer al een tijd hebben moeten lekken, want zelfs de balken waren aangetast. En omdat de balken iets scheef liggen verplaatste het water zich zachtjes naar de andere kant en drupte op het plafond van de woonkamer.

Ik heb toen meteen Aegon gebeld en er zou iemand langskomen, maar ik zag en hoorde niks. Toen weer gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik zelf maar moest bellen. Zoek het zelf maar lekker uit!
Uiteindelijk kwam er iemand langs, die door zijn uitspraken meer leek op een verzekeringsman dan op een herstelbedrijf: zonder mijn polis te kennen zei hij meteen al dat de verzekering dit hoogstwaarschijnlijk niet zou gaan vergoeden, want ik had beter op moeten letten.

Nota bene: zelfs een expert kan en mag niet zeggen als de verzekeraar iets wel vergoedt of niet, want zijn taak is om de schade op te nemen. Maar deze man wás helemaal geen expert, alleen maar een aannemer! Te gek voor woorden: Aegon stuurt dus in plaats van een deskundige expert, een aannemer!

Nog meer argwaan kreeg ik toen de man wilde dat ik iets zou ondertekenen, maar ik zei dat ik zijn verslag eerst wilde lezen, voordat ik het zou ondertekenen. Maar nee, dat kon niet want ik was geen opdrachtgever en ik had geen recht daarop. Uiteraard heb ik het toen niet ondertekend. Wat een geniepige smeerlapperij toch hè, wél ondertekenen maar niet mogen lezen!

Daar was hij waarschijnlijk pissig over, want achteraf bleek dat hij Aegon had gerapporteerd dat hij de schadeoorzaak niet kon achterhalen omdat ik de vloer had opgehaald. Onzin, want ik heb juist alles bewaard.

Ik vroeg hem nog wat hij bedoelde met “meer visuele controle” en hoe ik dat had moeten doen. Moest ik soms om de paar jaar de tegels om het ligbad en de douchebak open breken en weer dicht metselen en opnieuw betegelen, om te kijken of er mogelijk schade was? Maar daarop gaf hij geen antwoord.

Nu heeft Aegon, óndanks dat de man géén expert is, de ‘rapportage’ van hem overgenomen en gezegd dat ik hen in hun belangen heb geschaad doordat ze de schadeoorzaak nu niet meer kunnen vaststellen omdat ik alles open heb gehaald.

Ik heb toen een contra-expert willen inschakelen, maar dát wilde Aegon ook niet en toen heeft de Schadecoach als gewoon expert de zaak bij Aegon aangemeld, mét foto’s en plausibele onderbouwing. Wat zegt Aegon nu: De Schadecoach en ik hebben een zeer onwaarschijnlijke toedracht geschilderd, we keren niet uit.

Moet je nagaan: de foto’s laten zien welke lekkende onderdelen het uitstromen van het water hebben veroorzaakt, maar ze liegen ijskoud door te zeggen dat de foto’s alléén de schade zélf tonen. Als ze daarmee onder hun betalingsverplichting kunnen uitkomen wordt een aannemer geloofd, maar een ervaren expert wordt als leugenaar bestempeld! Een vuil spel over de rug van de klant!

Ik weet inmiddels ook dat Aegon een Keurmerkverzekeraar is, dat keurmerk krijg je alleen als je als verzekeraar het belang van de klant centraal stelt. Nou mensen, met dat hele keurmerk kun je je kont afvegen, want Aegon doet dat ook! Liegen en vooral niks anders doen dan afwijzen, waarschijnlijk in de hoop dat je het erbij laat zitten, dan zijn ze bij mij aan het verkeerde adres.

Ik ben daar snel weg, dat is de verzekering die IK geef!

R. Sanches – Axel

16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
16 aug., 2023
Volmacht van ASR rommelt maar wat aan, over ruggen verzekerden
Meer posts
Share by: