Column



Verzekeraarscriminaliteit (3)

Het komt vaak voor dat verzekeraars tegen beter in standpunten volhouden om maar niet te hoeven betalen; het lijkt zowel beleid als sport. Uiteraard zal er geen verzekeraar zijn die zal toegeven dat daarvan sprake is. Volgens de suggestie van […]

Lees bericht

Verzekeraarscriminaliteit (1)

Als je op Google “verzekeringscriminaliteit” intikt, dan zie je dat dit woord vooral gebezigd wordt door verzekeraars zelf. Bij verzekeringscriminaliteit zijn het de consumenten die de verzekeraar oplichten. Zij geven bewust een verkeerde voorstelling van zaken om een (hogere) schadeuitkering […]

Lees bericht

Verzekeraarsfraude

Verzekeraars hebben programma’s en protocollen ontwikkeld om fraude tegen te gaan. Dat is een goede zaak, want als een consument de kluit belazert is hij verkeerd bezig, zo simpel is dat. Bij een schade moet je geen zaken (al of […]

Lees bericht

Valkuil voor verzekeraar

Bram en Annemarieke zijn echte caravanliefhebbers die hun caravan (een Homecar Fantasy) bijna het hele jaar door gebruiken. Teruggekomen uit Bulgarije zien ze bij het uitruimen van hun caravan een scheur in het plaatwerk, naast de deurstijl. Nu waren ze in […]

Lees bericht

Geen gehoor bij Vodafone

Lesgeven is een dorstige bezigheid en daarom gebruikt Anne de tijd tussen de leswisselingen graag even om verse koffie te halen. Ze is zó weer terug in het lokaal, dus ze laat haar -gesloten- tas onder haar bureau staan, daar […]

Lees bericht

Appels met appels

Het vergelijken van producten en diensten op internet is in. Huishoudelijke producten, sportartikelen, auto’s, computers, je kunt tegenwoordig alles met elkaar vergelijken, óók financiële producten. Toch zijn die een stuk lastiger te vergelijken. Dat komt omdat die in eerste beschouwing hetzelfde lijken, maar als je […]

Lees bericht

Gedrochtcode (1)

Er bestaan voor vele disciplines en beroepen gedragscodes. Voor artsen, makelaars, accountants, architecten, advocaten en ga zo maar door. Voor verzekeraars is er de Gedragscode Verzekeraars en voor experts en voor de organisaties waar deze experts bij aangesloten zijn, is […]

Lees bericht

Gedrochtcode (2)

In 2015, dus nu vijf jaar geleden schreef ik een column met deze titel, waarbij het ging over de Gedragscode voor schade-expertise-organisaties. De ‘Gedragscode schade-expertiseorganisaties’ is zeker niet uitgebreid maar wél superduidelijk, lees hem hier maar eens. Dan geloof je je ogen […]

Lees bericht

het schip in met...

De buurman op de friese jachthaven waar Michael en Audrey hun boot hadden gestald, was afgelopen najaar met slijpwerkzaamheden aan zijn eigen boot bezig geweest. Daarbij had hij de boot van Audrey en Michael door het slijpsel beschadigd. Gelukkig waren […]

Lees bericht

Onafhankelijke keurslagers

Wie googelt op ‘schijnheilig Kifid’  kan in eerder geschreven columns over dit onderwerp niet alleen lezen dat deze instantie door verzekeraars is opgericht en wordt betaald, maar óók dat rondom personen die bij het Kifid de klachten beoordelen, sprake is van belangenverstrengeling, […]

Lees bericht

Op de volgende pagina lees je...





verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.