Column



Valkuil voor verzekeraar

Bram en Annemarieke zijn echte caravanliefhebbers die hun caravan (een Homecar Fantasy) bijna het hele jaar door gebruiken. Teruggekomen uit Bulgarije zien ze bij het uitruimen van hun caravan een scheur in het plaatwerk, naast de deurstijl. Nu waren ze in […]

Lees bericht

Geen gehoor bij Vodafone

Lesgeven is een dorstige bezigheid en daarom gebruikt Anne de tijd tussen de leswisselingen graag even om verse koffie te halen. Ze is zó weer terug in het lokaal, dus ze laat haar -gesloten- tas onder haar bureau staan, daar […]

Lees bericht

Appels met appels

Het vergelijken van producten en diensten op internet is in. Huishoudelijke producten, sportartikelen, auto’s, computers, je kunt tegenwoordig alles met elkaar vergelijken, óók financiële producten. Toch zijn die een stuk lastiger te vergelijken. Dat komt omdat die in eerste beschouwing hetzelfde lijken, maar als je […]

Lees bericht

Gedrochtcode (1)

Er bestaan voor vele disciplines en beroepen gedragscodes. Voor artsen, makelaars, accountants, architecten, advocaten en ga zo maar door. Voor verzekeraars is er de Gedragscode Verzekeraars en voor experts en voor de organisaties waar deze experts bij aangesloten zijn, is […]

Lees bericht

Gedrochtcode (2)

In 2015, dus nu vijf jaar geleden schreef ik een column met deze titel, waarbij het ging over de Gedragscode voor schade-expertise-organisaties. De ‘Gedragscode schade-expertiseorganisaties’ is zeker niet uitgebreid maar wél superduidelijk, lees hem hier maar eens. Dan geloof je je ogen […]

Lees bericht

het schip in met...

De buurman op de friese jachthaven waar Michael en Audrey hun boot hadden gestald, was afgelopen najaar met slijpwerkzaamheden aan zijn eigen boot bezig geweest. Daarbij had hij de boot van Audrey en Michael door het slijpsel beschadigd. Gelukkig waren […]

Lees bericht

Onafhankelijke keurslagers

Wie googelt op ‘schijnheilig Kifid’  kan in eerder geschreven columns over dit onderwerp niet alleen lezen dat deze instantie door verzekeraars is opgericht en wordt betaald, maar óók dat rondom personen die bij het Kifid de klachten beoordelen, sprake is van belangenverstrengeling, […]

Lees bericht

Telefonische schademelding niet slim

Regelmatig bereiken ons klachten van verzekerden die een schade telefonisch bij hun verzekeraar hebben gemeld en die daarbij te horen hebben gekregen dat hun schade niet verzekerd was. Na afloop van het gesprek hebben veel gedupeerden de indruk dat de […]

Lees bericht

Valkuilen bij arbeidsongeschiktheidverzekeringen

Is het wel eerlijk geregeld als je een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluit? Als mensen zich dat -vaak dan al vertwijfeld- afvragen is het meestal te laat. Men is dan in een situatie beland waarbij men heeft ontdekt dat zaken op papier keurig […]

Lees bericht

Achmea culpa

Geruime tijd terug is in de Telegraaf het issue oneerlijke polisvoorwaarden bij contra-expertise aan de kaak gesteld. Daarin stond dat de verzekerde niet meer expertisekosten vergoed kreeg dan het bedrag dat de expert van de verzekeraar had gedeclareerd. De rechter […]

Lees bericht

Op de volgende pagina lees je...





verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.