Consumenten kopen graag het goedkoopste, gezien of ongezien.

1 mei 2024

Goedkoop is duurkoop, vooral bij verzekeringen.


Ik maak het dagelijks mee, meerdere keren per dag: er is geen ding wat door consumenten meestal ongezien wordt gekocht: verzekeringen! Geen hond -of je moet wel compleet stom zijn- die iets waarvoor hij enkele honderden euro's moet betalen, koopt zonder te weten wát hij koopt. 


Nou niet dus! Verzekeringen worden vaak alleen maar op de prijs gekocht, en steeds meer dombo's kopen verzekeringen via de website van vergelijkingssites of rechtstreeks via de website van de verzekeraar. Oliedom, maar het gebeurt giga-vaak. Maar als er een schade is komen de mensen er achter dat ze niet zo slim zijn geweest, want dan blijkt dat de schade die ze hebben niet in de voorwaarden staat. 


Inderdaad, de polisvoorwaarden die vrijwel geen hond leest omdat ze meer uitsluitingen dan dekking bevatten en doorspekt zijn van teksten die ze tóch niet begrijpen en die daarom uit nonchalance dan maar niet worden gelezen. 


Als je zó bezig bent, en je verwacht toch goed verzekerd te zijn, dan is er een toepasselijk gezegde: goedkoop is duurkoop. Als je aan de voordeur goedkoop wil uitzijn, moet je aan de achterdeur niet teleurgesteld zijn dat je een kat in de zak hebt gekocht, zo simpel is het.


Koop NOOIT verzekeringen via internet, NOOIT rechtstreeks bij een verzekeraar en ook NOOIT bij een zogenoemd 'volmachtkantoor'. Koop uitsluitend verzekeringen via een financieel adviseur, en check daarbij of die deskundig is. Want helaas, veel tussenpersonmen fungeren vaak slechts a;ls een dom doorgeefluik van de verzekeraar, daar heb je dus niets aan. 


Laat je voorlichten en neem MINSTENS enkele dagen voordat je besluit iets te kopen, en vooral: dat je WEET wat je koopt! Een consument heeft behoefte aan deskundigheid, en niet aan een snelle aanschaf van een product waar de adviseur het meeste aan verdient. Verzekeren is vakwerk. Het wordt de hoogste tijd dat consumenten dat eens gaan beseffen als ze een verzekering kopen.


29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts