Aegon lapt regels aan laars


Geplaatst in: Klachten | op 26 november 2017 | 1 reactie.


Ik heb al eerder op deze website een klacht geplaatst over Aegon, dat ze een schade domweg afwijzen terwijl ze nog niet eens de moeite nemen om goed te kijken wat er aan de hand is. Ze zeggen eerst: we weten niet wat de schadeoorzaak is en je hebt ons de mogelijkheid om dat te onderzoeken ontnomen, volgens hen zou ik alles hebben gesloopt (lees mijn eerdere bericht). Dat is aantoonbaar onwaar, want ik heb alles bewaard. Nu heeft mijn Schadecoach daarover een klacht ingediend en ineens wil Aegon wél een gedeelte betalen. Inconsequent natuurlijk, want eerst zeiden ze immers dat ze de schadeoorzaak niet wisten.

Het andere gedeelte betalen ze niet: dat is een langzaam ontstane invloed, en dat valt niet onder de dekking, zo zeiden ze. Raar en onnavolgbaar: eerst zeggen ze dat ze de schadeoorzaak door mijn toedoen niet hebben kunnen achterhalen en wijzen ze dáárom af, na protest van Schadecoach die de schadeoorzaak wél heeft aangetoond zeggen ze: het een schade die door langzame invloeden is ontstaan. Alles uit de kast halen, om maar niet te hoeven betalen!

Daar trapt mijn Schadecoach niet in, en nu heeft hij een directieklacht gestuurd, maar wat zegt (nota bene de directie van) Aegon? Ga maar naar het Kifid, wij gaan verder niet op uw klacht in. Dit mag al helemaal niet, want de regels voor een interne klachtenprocedure zeggen letterlijk dat een klacht serieus moet worden genomen en dat een verzekeraar duidelijke uitleg moet geven waarom hij bij zijn standpunt blijft. Op de website van Aegon staat: Wij doen ons uiterste best om uw klacht naar tevredenheid af te handelen. Dat is dus heel wat anders dan wat Aegon nu doet: nergens op ingaan en gemakzuchtig en zonder uitleg naar het Kifid verwijzen.

Verder heb ik de uitkering naar Schadecoach gecedeerd, dus Aegon moest de betaling aan Schadecoach doen, dat is ze wettelijk verplicht. Wat zegt de directie van Aegon nu tegen Schadecoach? ‘Dat was inderdaad fout, maar stuur maar even het bewijs dat u daardoor schade hebt geleden.’ Alsof dát er toe doet! Ze draaien en draaien maar, maar naar de wet en naar de voorschriften handelen, hó maar! Ik vind dat godgeklaagd, Aegon rotzooit maar wat aan, de lezer is gewaarschuwd!

Dit verhaal gaat nog een aardig staartje krijgen, mijn rechtsbijstandverzekering is daar goed voor!

P. Sanches – Axel


Volgende bericht » »

Reacties

  1. Guus Beerdsen

    Verzekeringen? Het is één grote smoesjesmachine (understatement).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?