Blogopmaak

Aegon lapt regels aan laars

nov. 26, 2017

Ik heb al eerder op deze website een klacht geplaatst over Aegon, dat ze een schade domweg afwijzen terwijl ze nog niet eens de moeite nemen om goed te kijken wat er aan de hand is. Ze zeggen eerst: we weten niet wat de schadeoorzaak is en je hebt ons de mogelijkheid om dat te onderzoeken ontnomen, volgens hen zou ik alles hebben gesloopt (lees mijn eerdere bericht). Dat is aantoonbaar onwaar, want ik heb alles bewaard. Nu heeft mijn Schadecoach daarover een klacht ingediend en ineens wil Aegon wél een gedeelte betalen. Inconsequent natuurlijk, want eerst zeiden ze immers dat ze de schadeoorzaak niet wisten.

Het andere gedeelte betalen ze niet: dat is een langzaam ontstane invloed, en dat valt niet onder de dekking, zo zeiden ze. Raar en onnavolgbaar: eerst zeggen ze dat ze de schadeoorzaak door mijn toedoen niet hebben kunnen achterhalen en wijzen ze dáárom af, na protest van Schadecoach die de schadeoorzaak wél heeft aangetoond zeggen ze: het een schade die door langzame invloeden is ontstaan. Alles uit de kast halen, om maar niet te hoeven betalen!

Daar trapt mijn Schadecoach niet in, en nu heeft hij een directieklacht gestuurd, maar wat zegt (nota bene de directie van) Aegon? Ga maar naar het Kifid, wij gaan verder niet op uw klacht in. Dit mag al helemaal niet, want de regels voor een interne klachtenprocedure zeggen letterlijk dat een klacht serieus moet worden genomen en dat een verzekeraar duidelijke uitleg moet geven waarom hij bij zijn standpunt blijft. Op de website van Aegon staat: Wij doen ons uiterste best om uw klacht naar tevredenheid af te handelen. Dat is dus heel wat anders dan wat Aegon nu doet: nergens op ingaan en gemakzuchtig en zonder uitleg naar het Kifid verwijzen.

Verder heb ik de uitkering naar Schadecoach gecedeerd, dus Aegon moest de betaling aan Schadecoach doen, dat is ze wettelijk verplicht. Wat zegt de directie van Aegon nu tegen Schadecoach? ‘Dat was inderdaad fout, maar stuur maar even het bewijs dat u daardoor schade hebt geleden.’ Alsof dát er toe doet! Ze draaien en draaien maar, maar naar de wet en naar de voorschriften handelen, hó maar! Ik vind dat godgeklaagd, Aegon rotzooit maar wat aan, de lezer is gewaarschuwd!

Dit verhaal gaat nog een aardig staartje krijgen, mijn rechtsbijstandverzekering is daar goed voor!

P. Sanches – Axel

08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
16 aug., 2023
Volmacht van ASR rommelt maar wat aan, over ruggen verzekerden
12 aug., 2023
Liegen over reactietermijnen, dreigen met rechtszaak nodig voor er reactie komt.
Meer posts
Share by: