Blogopmaak

NH1816 verkwist polisgeld verzekerden

nov. 05, 2017

NH1816 die zich de beste schadeverzekeraar van Nederland noemt, deed iets opvallends in een onlangs door een gedupeerde verzekerde aangespannen procedure. NH1816 wierp als extra bezwaar een incident op. Zij vroeg de rechter om haar gedupeerde verzekerde financiële garanties te laten stellen, nog vóórdat de rechter al iets zou zeggen over de diefstalschade (waar het in de hoofdzaak over ging).

NH1816 eiste van verzekerde een bankgarantie van 1.000 euro, vóórdat dat zij op de door haar gedupeerde gestelde eisen in de dagvaarding inhoudelijk zou ingaan. Die garantie was bedoeld om “de financiële risico’s” van NH1816 te dekken voor het geval deze verzekerde -die na de diefstal uit zijn Nederlandse woning- in Duitsland is gaan wonen, veroordeeld zou worden tot betaling van de proceskosten”.

De gedupeerde gaat vanwege de inbraak, maar vooral door het afwijzende en onrechtmatige gedrag van NH1816 al door een moeilijke tijd. Dus als deze zaak al voor de rechter moet komen is dat op zich al ten hemel schreiend, maar de actie van NH1816 op zo’n moment, nota bene bij iemand die bestolen (!) is, dat zij óók nog eens gaat zeuren om garanties, staat haaks op het centraal stellen van het belang van de klant.

Het vonnis van de rechter was duidelijk: op grond van het Haags Rechtsvorderingsverdrag wat nota bene al uit 1954 stamt, had NH1816 NIET het recht om dergelijke garanties te verlangen. NH1816 (bijgestaan door advocatenkantoor Maree en Dijxhoorn) had dat Verdrag natuurlijk moeten kennen en nu dát het geval is heeft ze dus te kwader trouw gehandeld. Het heeft er daarmee meer van weg dat NH1816 haar verzekerden liever pest, dan helpt.

NH1816 kreeg dus van de rechter géén garantie, maar moest wél € 400,00 betalen omdat ze tijdens de rechtszaak ten onrechte het incident had opgeworpen. Geld, waarvan voor NH1816 vooraf duidelijk was en in elk geval duidelijk had moeten zijn dat dit nutteloos zou worden uitgegeven. Nu dat geld om geld gaat wat door verzekerden moet worden betaald en nu zij volgens de Gedragscode Verzekeraars verplicht is om ‘maatschappelijk verantwoord te ondernemen’, heeft ‘de beste verzekeraar van Nederland’ met haar incident bovendien de genoemde Gedragscode overtreden.

E. Horssius

16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
16 aug., 2023
Volmacht van ASR rommelt maar wat aan, over ruggen verzekerden
Meer posts
Share by: