belazerd door Dekra


Geplaatst in: Klachten | op 3 april 2017 | 1 reactie.


Mijn zoon heeft een aansprakelijkheidsverzekering bij Nationale Nederlanden lopen. Bij speelse baldadigheid waarbij een paar jongens elkaar in een zwembad duwden, heeft één van de jongens zich aan de rand van het zwembad geschaafd. Voor de zekerheid is het de volgende dag gehecht en die kosten hebben we dus bij de verzekeraar geclaimd op de aansprakelijkheidspolis.

Toen begon de ellende, we hebben 3x moeten bellen voordat ze een schadeformulier stuurden. Ze beloofden óók dat ze het per mail zouden sturen, maar niks hoor. Ijskoud sturen ze het per gewone post naar een adres waar mijn zoon niet verbleef.

Dan krijg je als de schade geregeld moet worden niet meer met de verzekeraar te maken, maar met een claim-afhandelingsbureau, in dit geval Dekra, en die verzinnen allerlei smoezen om je claim te kunnen afwijzen. Er zou opzet in het spel zijn geweest en het risico op letsel was het voorzienbare gevolg.

Tot twee keer toe (!) heb ik geprotesteerd en ik heb zelfs aangegeven dat ik juridisch advies had ingewonnen en dat Dekra onterechte argumenten gebruikte. Het hielp niks,Dekra hield tegen beter weten in voet bij stuk.

Gelukkig hebben wij op advies van dit platform Schadecoach ingeschakeld. Ook die heeft 3x moeten mailen en dreigde met een procedure maar uiteindelijk gaf Nat. Nederlanden de Schadecoach met zoveel woorden gelijk en werd alsnog aan Dekra opdracht gegeven de zaak te regelen.

Ik ben hierover zeer teleurgesteld en mijn vertrouwen in verzekeraars is ernstig geschaad. Wees gewaarschuwd: als je met Dekra te maken krijgt is het al te laat!

J. in het P.


Volgende bericht » »

Reacties

  1. Paul Kirchhoff

    Dekra in Nederland is een organisatie die van amateurisme en incompetentie aan elkaar hangt.

    Volledig onnodig prutst de regiopolitie aan het ingeslagen chssisnummer van mijn auto.
    Herstelling is perfekt mogelijk door een nieuw carrosseriedeel aan te brengen met een af fabriek ingeslagen chassisnummer.
    DEKRA expert: plaatselijk stralen, daarna grondlak en aflak aanbrengen.
    Het moet op een koopje, de juiste herstelling is twee keer zo duur.
    Ik laat mijn youngtimer taxeren door de DEKRA.
    De “expert” vraagt of er al eens iets opnieuw is gespoten aan de auto. Moet ik dat zeggen? Een goede expert kan dat zelf vaststellen.
    Het bandenprofiel wordt bekeken. Is niet nodig de banden zitten er net 200 km op. Reservewiel dan? OK, dat heeft 5 mm profiel.
    De waarde? Dat gaat de expert met zijn collega’s bespreken. Die hebben de auto niet gezien. Wat een amateurs.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?