Verzekerden zijn nonchalant en ondeskundig

10 april 2024

Verzekeraars maken misbruik van onkunde bij consumenten en politiek

Vandaag stond in de Telegraaf dat een grote groep Nederlanders nog niet echt huiverig is voor de impact van extreem weer. Twee op de vijf mensen denken de komende vijf jaar namelijk geen risico te lopen op schade aan hun woning. Nederlanders zijn het bangst voor storm: De helft van de mensen vreest schade door flinke wind.


De kans op waterschade vinden mensen - ook in Limburg - minder reëel. Ongeveer een kwart van de Nederlanders vreest waterschade meer dan andere gevolgen van extreem weer. Nederlanders zijn zich dus bewust van de risico’s van schade door bijvoorbeeld een flinke storm of droogte, maar daar iets tegen doen heeft geen prioriteit. De helft van de Nederlanders isoleert het huis liever om te besparen op stookkosten, dan dat ze maatregelen nemen tegen mogelijke schade. Vier op de tien Nederlanders zegt bovendien liever op vakantie te gaan dan een speciale verzekering af te sluiten tegen extreem weer.Verzekeraars


Nederlanders zijn niet altijd gedekt tegen de schade door extreem weer. Schade bij consumenten door storm, hagel, sneeuw, regen en natuurbranden wordt door verzekeraars vaak wel vergoed. Ook dekken vrijwel alle verzekeraars de schade aan woningen bij lokale overstromingen, maar dat is niet het geval bij overstroming van de grote rivieren en grote binnenwateren, zoals het IJsselmeer.


Het Verbond van Verzekeraars stelt dat naar schatting 99% van de huishoudens en bedrijven niet verzekerd is voor overstroming van de zee en grote rivieren, terwijl dit volgens die organisatie juist zou bijdragen aan een sneller herstel en minder vervolgschade. Het Verbond is daarover in gesprek met de overheid en andere relevante organisaties.


Niet vreemd dat het Verbond doet wat alle verzekeraars doen als er schade is: proberen de lasten daarvan te ontlopen....

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts