Nationale Nederlanden weigert toezegging na te komen

6 februari 2025

Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.

Ik heb een inbraakschade bij Nat Nederlanden gemeld. Ik had niet een idee dat hun expert er voor mij was dus ik heb contra expertise ingeschakeld.


Dat deed ik vooral omdat ik van Nat Ned een mail kreeg met de tekst: Eigen (contra)expert  U heeft het recht om een eigen (contra)expert in te schakelen als u het niet eens bent met de hoogte van het schadebedrag. De kosten hiervoor vergoeden wij. Duidelijker kan het niet dus ik neem dat serieus en schakel mijn eigen expert in.


Echter toen de schade goed en wel was vastgesteld werd dat vastgelegd in een akte van taxatie die door beide experts werd ondertekend en vervolgens werd die akte samen met de factuur van de contra expert (€ 4.722,02) ter afwikkeling naar de schadebehandelaar gestuurd. En toen begon het gezeur.


Ik ontving eindelijk de vastgestelde schadeuitkering maar over de rekening van de contra expert hoorde ik niks. Dus ik op 9 januari gemaild dat ze me de expertisekosten niet hadden vergoed terwijl ze dat wél beloofd hadden. twee weken later krijg ik een mail die alleen was ondertekend door ene Marcel, schademanager, waarin deze begon te zemelen over de polisvoorwaarden die bepalen dat de kosten niet redelijk waren en niet in verhouding stonden met het schadebedrag. Meneer Marcel wilde ook een bankafschrift waaruit bleek dat ik de contra expert al had betaald. Allemaal praatjes waar je niets aan hebt als je gewoon de toezegging van Nat Ned -dat ze me de kosten van expertise vergoeden- serieus neemt.


Toen ik ze alles had gestuurd kwamen ze op 29 januari met een voorstel: 'Dank voor toezending van uw betalingsbewijs aan Schadecoach. Wij stellen voor om een vergoeding van € 1.000,00 aan u te verlenen voor de kosten van contra expert Schadecoach. Graag vernemen wij van u of u hiermee akkoord gaat." 


Dus ijskoud weer opnieuw steggelen en gewoon niet doen wat ze beloofd hebben. Natuurlijk ben ik niet akkoord gegaan en ik heb ze meteen gedreigd met buitengerechtelijke kosten en met een gang naar de rechter. Heel vervelend als je een verzekeraar niet op zijn woorden kunt vertrouwen!


Daarop hebben ze niet meer inhoudelijk gereageerd maar vandaag kreeg ik een standaard betalingsaankondiging:  "Graag informeren wij u over uw schade. De vergoeding bedraagt € 4.722,02. Binnen enkele werkdagen staat dit bedrag op uw rekening. Wij hopen dat u tevreden bent met deze wijze van afhandelen van uw schadeclaim."


Nou, als je ook na diverse herinneringen allerlei smoesjes verzint om je toezeggingen niet te hoeven nakomen en pas als er met een procedure wordt gedreigd uiteindelijk betaalt, dan is dat voor mij het toppunt van onbetrouwbaarheid. En dan óók nog 1000 euro aanbieden, dat is werkelijk schandalig en beneden alle peil. Ik ben daar weg, de lezer is gewaarschuwd voor deze boevenbende!



V. O. te Apeldoorn.


29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts