Promovendum misleidt Kifid en klanten


Geplaatst in: Klachten | op 7 maart 2019 | 2 reacties.


Ik heb al eerder over Promovendum op deze website geschreven omdat ze in hun polisvoorwaarden wel beloven dat ik bij het vaststellen van een schade het recht heb om een contraexpert in te schakelen, maar als je eenmaal een schade hebt, houden ze zich daar voor geen meter aan.


Het zich niet houden aan voorwaarden of toezeggingen is blijkbaar heel gewoon voor deze nepverzekeraar, want nu ik over deze zaak bij het Kifid een klachtenprocedure heb aangespannen, doen ze tegenover het Kifid hetzelfde. Het Kifid had Promovendum i.v.m. mijn klacht gebeld, en toen heeft Promovendum in een telefoongesprek toegezegd dat ze alsnog een eigen expert zouden sturen en (impliciet) een contra expert zouden toestaan. Dat is hen natuurlijk geraden ook, het staat immers gewoon in de polisvoorwaarden. 

Maar wie schetst mijn verbazing dat Promovendum de volgende dag zonder blikken of blozen een brief naar het Kifid stuurt met de tekst: “In tegenstelling tot mijn mededeling is na overleg met het management besloten dat wij geen expert inschakelen.”


En daar houdt het niet bij op, want wat blijkt nu eveneens? Promovendum verandert stiekem de inhoud van haar polisvoorwaarden terwijl ze daarover niets aan de buitenwacht meedeelt en de naam/het nummer van de polisvoorwaarden hetzelfde laten. 
Geniepig gedoe dus:  je denkt op je polis volgens die strikte voorwaarden verzekerd te zijn, maar ondertussen zijn diezelfde voorwaarden zonder dat je het weet veranderd en is er zómaar een artikel aan toegevoegd in het nadeel van de verzekerde! (hfdst.2 schaderegeling, beperking contra expert).

Als een verzekeraar zijn polisvoorwaarden wijzigt, moeten die voorwaarden natuurlijk een andere benaming krijgen, anders weet je als klant natuurlijk nooit waar je aan toe bent en op welke voorwaarden je kunt terugvallen. Maar Promovendum heeft overal lak aan, zo blijkt. En we zijn er nóg niet, het wordt nóg gekker!


In de Kifid-procedure vraagt het Kifid Promovendum naar de van toepassing zijnde voorwaarden. Promovendum stuurt die naar het Kifid toe, maar het blijken niet de oorspronkelijke, maar de stiekem gewijzigde voorwaarden te zijn, die dus hetzelfde nummer dragen als de voorwaarden die in mijn zaak van toepassing waren. De stiekem gewijzigde voorwaarden hebben over contra expertise een behoorlijk afwijkende tekst maar dat valt -omdat het nummer hetzelfde is- natuurlijk niemand op (hoopten ze). Het Kifid wordt dus ijskoud misleid en de klanten van Promovendum eveneens.


Tekenend voor het “hoogopgeleide” niveau van deze sjoemelende verzekeraar: de secretaris van het Kifid wordt aangeschreven met een foutieve naam, zonder voorletters. Ze verwijzen klanten interessant naar  zogenaamd bij hen bestaande officiële klachtenprocedures, maar als je om de procedure-regels vraagt, blijken ze die niet te hebben. Bovendien blijkt, het is bijna te gek voor woorden, dat dezelfde schadebehandelaar die het dossier behandelt de klacht over zichzelf behandelt!


Ik las in een ander bericht op deze site dat ze niet in staat zijn fatsoenlijk op normale vragen te beantwoorden, dat bevestigt mijn vermoeden alleen maar. Ik ben er inmiddels weg, want dit is een schimmige en niet te vertrouwen verzekeraar, net zoals National Academic die onder hetzelfde bedrijf (C.A.K.) valt, die óók zogenaamd alleen hoger opgeleiden verzekert, maar ze hebben voor alle klanten dezelfde werknemers.

Oppassen voor en wegblijven bij deze clubs, die beide niet aangesloten zijn bij het Verbond van Verzekeraars en dus nergens op zijn aan te spreken!  

H. van de Steenoven – Rhoon


Volgende bericht » »

Reacties

  1. Guus Beerdsen

    Verzekeringen? Het is liegen, bedriegen, verdraaien van feiten en rekken. Het is voor mijn gevoel, maar ook al de klachten die ik ook voorbij zie komen, hetzelfde bij iedere verz. mij. En een paar steken er extra (negatief) bovenuit. Spreek helaas uit eigen ervaring.

  2. 112Contra.nl

    Het is natuurlijk comfortabel voor verzekeraars om de polisvoorwaarden zó op te stellen dat de consument een richting wordt opgeduwd die de verzekeraar wil, maar de wet is daar duidelijk in en er zijn ook Kifid-uitspraken over: je hebt ten allen tijde recht op het inschakelen van een eigen deskundige. Dit is geregeld in art 7:959 BW en art 7:963 sub 6 In dit laatste artikel wordt aangegeven dat het dwingend recht is. Verzekeraar mag daarvan dus niet afwijken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?