Smoesjes van Ohra


Geplaatst in: Klachten | op 18 september 2019 | 1 reactie.


Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij Ohra lopen.
Dit voorjaar hadden we een reis naar Suriname geboekt, maar deze kon jammer genoeg niet doorgaan, omdat ik anderhalve week voor de vertrekdatum een acuut en onverwacht probleem met mijn rug kreeg. We moesten helaas dus annuleren.

Ik ben voor overleg bij de huisarts geweest en heb hem toestemming gegeven op eventuele vragen van Ohra te antwoorden.

Ohra stelde dat ik al klachten had voordat we op reis gingen, en ze wilden mijn kosten daarom niet vergoeden. Ik ben toen naar de huisarts gegaan om te vragen of er uit mijn medisch dossier blijkt dat ik eerder rugproblemen zou hebben gehad, en ik wilde weten wat hij de medisch adviseur van Ohra had meegedeeld.

Mijn huisarts had echter niets aan Ohra meegedeeld, anders dan dat hij had geschreven dat hij vanwege zijn ambtsgeheim geen inlichtingen gaf. Komplete onzin dus wat Ohra suggereerde over eerder bestaande klachten, en ik heb Ohra daarmee geconfronteerd, maar ze beleven gewoon hardnekkig weigeren. Dit vind ik een erg stuitende houding van Ohra, tegen beter weten in aan een standpunt vasthouden om maar niet te hoeven betalen! En ondertussen kijken of je het erbij laat zitten…

Toen heb ik de Schadecoach ingeschakeld, die Ohra op zeer duidelijke wijze nog eens uiteenzette dat ze hun suggestie moesten bewijzen en dat als ze dat niet konden, verplicht waren om uit te keren. De bewijslast ligt niet bij mij, maar bij Ohra!

Je zou denken: als ze zien dat er een deskundige partij optreedt, dan kiezen ze wel eieren voor hun geld, maar niks hoor! Ze schreven terug:


:

U heeft ons gevraagd of wij de schadeclaim van Dhr. Emmelkamp opnieuw willen bekijken betreffende een annuleringsclaim op medische gronden. We vinden het jammer dat Dhr. Emmelkamp niet tevreden is over hoe wij de schade hebben afgehandeld.  In dit bericht leest u wat wij met uw bericht hebben gedaan. 

Wat hebben wij met uw bericht gedaan?
We hebben het dossier van de schade van Dhr. Emmelkamp opnieuw bekeken, maar we zien geen reden om een andere beslissing te nemen. De medisch adviseur heeft, met een machtiging van verzekerde, medische informatie opgevraagd bij de arts. Op basis van de verkregen informatie van de arts heeft de medisch adviseur het volgende aan ons teruggekoppeld: Uit de ontvangen informatie blijkt niet dat er sprake is van een ernstige acute ziekte of een ernstig ongeval waarvoor volgens de polisvoorwaarden aanspraak op een uitkering kan worden gemaakt. De klachten voor het annuleren van de reis waren al aanwezig voor het boeken van de reis. 

Je moet het lef toch maar hebben om zulks smoezen te verzinnen!


Vervolgens heeft Schadecoach een pittige mail geschreven dat Ohra knullig en onprofessioneel bezig was, of ze de de stukken wel goed lazen! Daarbij tevens het verzoek de zaak als officiële directieklacht te behandelen.

Dat hielp eindelijk, want het antwoord van Ohra luidde:

Hiermee informeren wij u over de voortgang in de behandeling van dit annuleringdossier van onze verzekerde de heer Emmelkamp. Naar aanleding van uw bericht hebben wij de volledige behandeling van het dossier herbeoordeeld. 
Wat zijn onze bevindingen?Wij zijn hierbij tot de conclusie gekomen dat het advies van de medisch adviseur door de claimbehandelaar verkeerd is geïntrepeteerd waarbij deze tot een negatieve vaststelling is gekomen. Hierbij moeten wij ook vaststellen dat het advies wat de medisch adviseur op basis van de ontvangen medische informatie van de huisarts relatie ook niet geheel duidelijk was. Hierdoor zijn helaas een op een stapeling van fouten binnen de behandeling van het dossier ontstaan. Uiteraard had dit niet mogen plaatsvinden. 
Wat hebben wij gedaan?Wij hebben vandaag het annuleringsbedrag van € 2.342,52 aan verzekerde betaald. Ook hebben wij verzekerde hierover bericht en excuses aangeboden voor de wijze van behandeling van zijn annuleringclaim. 

Moet je nagaan, ik heb dus moeten vechten voor die 2300 euro, terwijl van meet af aan duidelijk was dat er geen enkele medische informatie aanwezig was. Maar Ohra liegt dus aantoonbaar 2x, door eerst te zeggen dat uit de ontvangen informatie van de huisarts bleek dat ik al klachten zou hebben, en vervolgens, als ze met de rug tegen de muur staan, opnieuw liegen door te zeggen dat de medische informatie “niet geheel duidelijk was”.

En dan uiteindelijk met excuses komen omdat er zogenaamd fouten zijn gemaakt. Er zijn NIKS GEEN FOUTEN GEMAAKT, ze hebben bewust de ogen gesloten en ze hebben niet van correctie willen weten. En pas als ze zien dat ze niet anders kunnen, dán is er zogenaamd de ene fout op de andere gestapeld, sorry, foutje!

Ik vind dit een walgelijke vertoning van een zogenaamd deskundige verzekeraar. Die heeft dit soort gevallen immers aan de lopende band. Ga je schamen Ohra! Hoeveel verzekerden heb je op deze manier al belazerd??

Ben Emmelkamp


Volgende bericht » »

Reacties

  1. Gerard van der Zee

    Schandalig dat er zoveel verzekeraars de klanten misleiden. Gelukkig weet Schadecoach er wel raad mee!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?