Liegen, draaien en vertragen bij Woongarant en Nationale Nederlanden


Geplaatst in: Klachten | op 17 maart 2020 | nog geen reacties.


Eind 2017 ontstond er lekkage in een spouwmuur van mijn huis. Op dat moment kon ik zelf niet vaststellen wat de oorzaak hiervan was. Wel heb ik dit direct met alle gevraagde stukken gemeld bij mijn verzekering Woongarant. Er kwam toen een schade expert van A-one expertise langs die 10 minuten bij mij aan tafel had gezeten en die, zonder naar het dak te hebben gekeken mij vertelde dat de kosten voor het opheffen van de lekkage zelf niet vergoed zouden worden. Wel mocht ik een offerte sturen voor het herstel van de vervolgschade aan de binnenkant van mijn woning. 

Dit werd per mail bevestigd door Woongarant die in dezelfde mail schreef dat ik een contra-expert kon kiezen. Ik heb toen Schadecoach gekozen en die heeft toen het dossier van mij overgenomen. Toen wilde Woongarant zich ineens niet meer aan hun toezegging over een contra expert te houden. Daardoor was Schadecoach genoodzaakt om een officiële directieklacht in te dienen bij de verzekeraar, Nat. Nederlanden. Die hield eerst Woongarant de hand boven het hoofd met volkomen onzin-argumentatie.

Toen uiteindelijk wel bleek dat de klachtenbehandelaar bij Nat. Ned. met haar gedraai niet tegen Schadecoach opkon, kwam de zaak bij de leidinggevende van de klachtenbehandelaar terecht. Die sprak weer tegen wat mevrouw de klachtenbehandelaar eerst had toegezegd.

Inmiddels zijn we een half jaar en heeeel veel mails verder, en nóg willen ze niet meewerken door, wat bij een contra expert gebruikelijk is, hem een akte van benoeming te sturen, hoewel ze 2x hebben aangegeven dat te zullen doen. Eindeloos gediscussieer en een directieklacht is nodig om hen aan hun eigen toezeggingen te houden, waarbij de klachtenbehandelaar (plus haar leidinggevende!) van Nat. Ned. al nét zo draait als de medewerker bij Woongarant, op drie echelons wordt dus onwaarheid gesproken!

Ik heb van alle correspondentie een BCC ontvangen, dus ik heb het met mijn eigen ogen kunnen lezen dat keiharde beloftes van Woongarant en van hun volmachtgever Nationale Nederlanden niet worden nagekomen, door beide instanties niet! Als ik het niet had kunnen lezen had ik het nooit geloofd!

Ik ben ruim 15 jaar klant bij Woongarant, en dit is dus hoe een verzekering met je om gaat. Daar waar Schadecoach vrijwel altijd per omgaande reageert op een mail van Woongarant, neemt Woongarant of Nat. Ned. vaak meer dan week om een reactie te sturen.

De laatste mail van Schadecoach naar Nat. Ned. is inmiddels al van meer dan een week geleden, en de reactie daarop blijft gewoon uit.  Inmiddels weet ik via een omweg dat er nu eindelijk  een akte van benoeming zal gaan worden gestuurd. Daar had Schadecoach op 27 november 2019 om gevraagd…  Het duurt dus bijna 4 maanden met talloze mails en klachten, voordat ze een keer nakomen wat ze zeggen.

Ik ben boos, teleurgesteld en voel mij onrechtvaardig behandeld door mijn verzekering. Ik ga daar weg zodra dit is afgewikkeld, want ik ben (mede) hiervan letterlijk ziek geworden. 

Ik ben blij dat er bedrijven zoals Schadecoach bestaan. Als normaal persoon, ben je namelijk niet opgewassen tegen alle suggesties waar je verzekering (veelal onterecht) mee komt, alleen maar om je schade niet te hoeven vergoeden.

M. Worst – Barendrecht


Volgende bericht » »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?