camera gestolen, interpolis weigert dekking

jun. 20, 2011

Mijn cameratas met toebehoren is op onverklaarbare wijze tijdens de reis met de Thalys op Parijs op de terugweg, pal voor Kerst 2010, gestolen. De tas met toebehoren had ik in het bagagerek gelegd boven onze zitplaatsen. Normaal doe ik dat niet, maar we hadden erg krappe beenruimte.
Bij het naderen van Rotterdam toen ik m’n koffers uit het bagagerek wilde halen en de fototas uit het rek wilde halen, bleek die gestolen, maar hoe? Voor ons onbegrijpelijk, maar wel een feit. Camera met toebehoren weg, evenals de ruim 200 foto’s die ik in Parijs gemaakt heb.

Ik zat samen met mijn vrouw op de laatste plaatsen voor een deur. De tas had ik gelegd tegen het schot aan. Hoe die tas weggeroofd kon worden weet ik niet, maat het kan niet anders dan dat het gebeurd is toen wij even opstonden om de jassen uit te trekken en de andere kant opkeken. Een andere verklaring heb ik er niet voor.
Direct na aankomst in Rotterdam heb ik aangifte gedaan bij de politie om de hoek van het station. Het Proces verbaal is naar Interpolis opgestuurd. Ook is er nog iemand namens de maatschappij bij ons op bezoek geweest om de gang van zaken te bespreken.

Interpolis wees het verzoek om een schade-uitkering af met het argument dat de Thalys een openbare gelegenheid is en dat wij maar beter op onze spullen hadden moeten letten, want wij hadden er geen direct zicht op. Dat mag zo zijn, maar op ons tegenargument dat wij wel zicht hadden op iedereen die maar in de buurt van het bagagerek boven onze hoofden zou komen, werd niet nader ingegaan.
Voor ons is een kulargument gebruikt, waarmee je nagenoeg elke claim van de hand kunt wijzen. Voorbeelden te over.Die heb ik ook genoemd in een telefonisch contact dat ik met een medewerkster van Interpolis heb gehad, maar ook daarop werd niet gereageerd.

Ik hoop dat er iets met deze klacht gedaan kan worden want ik voel me hogelijk belazerd en daar is geen woord Frans bij.

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: