ING reisverzekering: verzekerd van (VIDI)-manipulatie!

okt. 18, 2012

Ik wil iedere lezer waarschuwen voor ING verzekeringen. Ik ben tijdens vakantie in Israel bestolen en heb keurig netjes mijn claim bij ING ingediend. Niet afgeraffeld, maar met aanlevering van alle bonnen, een duidelijke situatieschets en een nauwkeurige toedrachts-omschrijving. De claim laat werkelijk niets aan duidelijkheid te wensen over.

Omdat ING op hun website zegt dat ze snel afhandelen, zou je denken dat ze doen wat ze beloven en dat ze dus gewoon gaan uitbetalen wat verzekerd is. Niets daarvan, ze sturen VIDI Expertise! ‘Om de hoogte van de schade vast te stellen’, zo heet dat dan. Zoiets kan natuurlijk net zo eenvoudig schriftelijk, maar nee hoor, Vidi moest en zou langskomen. Dan wordt ik toch wel een beetje achterdochtig, waarom moet dat per sé?  Dus ik vraag een deskundige om erbij te zijn als Vidi langskomt. De deskundige woont in een andere provincie, maar wat zou dat? Vidi werkt in heel Nederland en zelfs daarbuiten!

Natuurlijk wil ik meewerken aan het bezoek, maar ik hoef Vidi niet bij me thuis te hebben. Ik stel dus een andere bezoek-locatie voor, in de buurt waar de deskundige zit. Wat dacht je? Vidi zegt dat dat niet mogelijk is. Het moet per sé bij me thuis en als ik dat niet wil, dan toch er vlakbij, op loopafstand. Heb je het ooit zo bezopen gehoord?  Gelukkig heb ik me, zeer gesteund door de deskundige, daardoor niet laten manipuleren. Na 3x over en weer met Vidi gemaild te hebben bleef Vidi weigeren aan mijn locatie-voorstel gehoor te geven. De zaak werd teruggeven aan ING. Want, zo zeiden ze : we hebben alles gedaan om je terwille te zijn, maar je wilt niet meewerken.

Ja ja, je moet  toch maar durven! Zelf blijven weigeren om aan een gewone locatie-wens van de klant tegemoet te komen, en vervolgens zeggen dat je er alles aan hebt gedaan. Dat noemen ze dan “klantvriendelijk”. Gekker wordt het als óók ING zegt dat er ‘thuisbezoek’ (of er vlakbij) moet plaatsvinden. Want, zo zeggen ze: je moet de aanwijzingen van de maatschappij opvolgen, dat staat in de polisvoorwaarden!  Nou mensen, je weet het, als je van ING bij een schade ooit een uitkering wil ontvangen, dan moet je alles -en dus ook onredelijke dingen- doen wat ze zeggen, anders kun je naar je centen fluiten. Hoezo manipulatie?

Ik heb nu een klacht bij het Kifid ingediend, want de zottigheid die ING op haar verzekerden loslaat moet gestopt worden. En Vidi speelt het spelletje natuurlijk wel mee, want die wordt door ING betaald! Als Vidi niet naar de pijpen van de verzekeraars danst, krijgt ze geen opdracht meer en kan ze haar deuren wel sluiten.

Wees gewaarschuwd en geef niet zomaar toe aan alle grillen van ING en het door haar ingeschakelde VIDI Expertise! En als je nog meer wil zien over Vidi en ING dan moet je even op die twee worden googelen. De links die je dan te zien krijgt spreken voor zich!

Amsterdam, E.B.H.

 

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: