Kifid glibberige valkuil

22 februari 2019

Je wordt er bij het “onafhankelijke” Kifid ingeluisd waar je bijstaat als je voor een bindend advies kiest, want dan zit je er aan vast als de uitspraak negatief mocht zijn. Ook een rechtszaak heeft dan geen zin meer, omdat het advies nu eenmaal bindend is en daarmee ben je van te voren akkoord gegaan.
Bij een NIET BINDEND advies en een voor de consument positieve uitspraak kán de verzekeraar het advies in theorie terzijde leggen, maar in de praktijk gebeurt dat maar zelden.

Ze weten dan immers dat je de zaak bij een rechter -met het advies van het Kifid op zak- gaat winnen, dus meestal wordt het advies van het Kifid wel gevolgd. Let dus goed op wat je bij je klacht bij bindend/niet bindend aankruist, anders is het een valkuil !!

Ik heb Kifid in januari gevraagd mijn verzekeringszaak met een uitspraak in 2016 te herzien. Dit omdat er indertijd bij de behandeling een héél belangrijk gegeven niet was meegewogen bij de uitspraak, namelijk dat de tussenpersoon mij niet op de scheepshypotheek had gewezen. De tussenpersoon had zulks vanwege zijn zorgplicht wél moeten doen. Dan had ik vóór mijn schade tenminste een andere en goede verzekering gehad.

Het Kifid schrijft daarover zélf nota bene: In het kader van de zorgplicht mag een consument van de verzekeringsadviseur gedurende de looptijd van de verzekering een actieve en voortdurende bemoeienis verwachten. De zorgplicht reikt verder dan het moment van afsluiten van de verzekeringsovereenkomst.

Welnu, dat geeft moed, zou je zeggen, dus ik ging ervan uit dat er voor het Kifid, nu dit cruciale aspect niet bij mijn zaak was meegewogen, wel aanleiding zou zijn om een heroverweging te maken, maar niks hoor! Klantbelang, zorgplicht, het zijn allemaal holle klanken en dus in feite leugens! Als puntje bij paaltje komt kijkt men alleen nog maar naar de protocollen die VOORAL in het belang van het Kifid en de hen betalende verzekeraars zijn!

Het antwoord van Kifid was dus dat dit niet meer kon, volgens de Reglementen. Wél kon ik een bezwaarschrift indienen. Nadat ik dat had gedaan werd dat bezwaarschrift óók afgewezen. Heeft dus geen zin, het is alleen maar rekken en ontmoediging en vooral een schijnvertoning. Het is één pot nat en men “dekt” elkaar aan alle kanten. En dat geldt niet alleen voor mij maar ook voor tienduizenden anderen die bij een kleinere schade te weinig hebben te vorderen om een dure rechtszaak te beginnen.

Bij mij is de schade inmiddels opgelopen tot ± € 225.000,-!! Zo verdienen (lees: stelen) verzekeringsmaatschappijen heel veel geld (met steun van het Kifid). Het is één grote maffiabende en poppenkast, dat alles onder toeziend oog van de AFM!

G. Beerdsen – Portimao

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts