Wegwezen bij Allianz Direct
Oplichten, liegen en bedriegen
Als ik minder dan 1 ster kon geven zou ik Allianz Direct 10 sterren in de min geven. Dit is een boevenclub van de bovenste plank, die er bij schade alleen maar op uit is om je te ontmoedigen. Mijn auto was gestolen, en ik meld dat bij Allianz Direct. Die wijst mijn claim af omdat het CVV-certificaat van mijn alarm niet was verlengd.
Mijn auto is verzekerd onder WA + All Risk tegen diefstal, zonder dat daarin nadere vereisten worden gesteld met betrekking tot periodieke herkeuring of geldigheid van een alarmcertificaat. Er staat ook nergens aangegeven dat de dekking zou komen te vervallen bij een verlopen CVV-certificaat.
Ik protesteer dus herhaaldelijk, maar Allianz Direct blijft bij haar kromme standpunt. Vervolgens schakel ik Schadecoach in, die wijst AD specifiek op het bovenstaande, maar AD blijft weigeren. Vervolgens een tweede en ook nog een derde mail, maar ondanks dat Schadecoach AD wijst op uitspraken van het Kifid weet Allianz Direct van geen toegeven en zegt ze dat ik naar het Kifid moet gaan als ik het er niet mee eens ben.
Uiteindelijk ga ik dus naar het Kifid, en Schadecoach doet voor mij op de achtergond het werk en stelt de brieven op. Ik ben immers maar een leek en Schadecoach heeft van begin af aan volgehouden dat AD dit zou gaan verliezen. Schadecoach heeft AD geconfronteerd met eerdere uitspraken van het Kifid in soortgelijke gevallen, en gezegd dat er door hun arrogante houding veel extra kosten ontstaan.
De zaak komt bij het Kifid, en AD heeft vóór 6 oktober 2025 de tijd om voor het eerst te reageren, maar op 2 oktober schrijft Shirina L. (klachtenbehandelaar/teamcaptain/schadeadviseur, zo presenteert ze zich op Linked-In) aan het Kifid, arrogant als ze is: Om misverstanden te voorkomen stellen we voorop dat we menen dat we een goede kans maken om de zaak te winnen. Niettemin hebben wij om ons moverende redenen besloten dat we mevrouw coulancehalve eenmalig vergaand tegemoet willen komen.
Liegen dat het gedrukt staat kan deze voormalig wasserij-medewerkster bij Allianz Direct als de beste, want er is geen hond die 32,8 mille gaat aanbieden als je ervan uitgaat dat je bij de rechter gelijk krijgt, en al helemaal geen verzekeraar!
Maar nu komt het : ik heb ondertussen wel door de houding van AD 4 mille aan kosten moeten maken voor een huurauto en nóg eens vier mille voor de juridische bijstand van Schadecoach.
Dus ik zeg dat tegen AD, en zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten, dus AD wilde de facturen zien van de door mij gemaakte kosten én de betalingsbewijzen, ze geloofden me niet op mijn woord.
Ik stuur die op, en uiteindelijk heeft AD ook die kosten betaald. Dat duurde wel tot begin van deze maand, maar vooruit. Dus het heeft me allemaal geen geld gekost maar wél veel negatieve energie en slapeloze nachten. Gewoon het feit dat je eerst al gedupeerd wordt met een diefstal en daarna met een louche en onbetrouwbare verzekeraar. Ik weet nu waarom ze zo goedkoop zijn, want als je de reviews op Google ziet over AD direct dan is dat ten hemel schreiend. ALTIJD bij schade negatief, alleen als het ze geen geld kost en advies moeten geven krijgen ze een positieve review.
Iedereen ziet nu hierbij ook dat AD er niet voor terugdeinst om 8 mille over de balk te smijten, alleen maar om te zien of je tot het uiterste gaat. Crimineel gedrag, misselijk makend, infaam en abject!
Ik durf er gif op in te nemen dat AD dit kunstje ook bij anderen flikt, dit is een mentaliteitskwestie en beleid. Ik kan maar één ding zeggen: wegwezen als je daar verzekerd bent en als je door deze boevenmaatschappij in de ellende zit, neem dan vooral contact op met Schadecoach want die voorspelde meteen al hoe het zou aflopen en bovendien heeft die alles van A tot Z geregisseerd. Juist bij deze verzekeraar is de kans levensgroot dat je je zaak kunt winnen.
M. Levica te Medemblik










