Onbetrouwbaar Allianz


Geplaatst in: Klachten | op 9 mei 2019 | nog geen reacties.


Op 8 maart 2019 heb ik bij Allianz een overlijdensrisicoverzekering aangevraagd. Vervolgens kreeg ik op 14 maart de bevestiging dat ik op normale voorwaarden geaccepteerd was en hierna, we zitten inmiddels immers in mei, heeft Allianz dus 2x de maandelijkse premie van mijn rekening afgeschreven. Ik mag er dus van uit gaan dat ik verzekerd ben. Ik had bij de aanvraag tevens een gezondheidsverklaring (naar waarheid) ingevuld, dus men was gewoon van mijn medische toestand op de hoogte toen men mij accepteerde, bovendien mankeer ik niks ernstigs. Tot mijn verbazing krijg ik op 2 mei 2019 een mail van Allianz dat ik tóch niet geaccepteerd ben: Wij hebben de aanvullende medische informatie van uw arts ontvangen en voorgelegd aan onze medisch adviseur en die adviseert u niet te accepteren. Daarom bent u afgewezen voor deze aanvraag.

Ik vind dat een rare en kromme manier van zaken doen voor een verzekeraar die nota bene een keurmerk klantgericht verzekeren draagt. Eerst vragen ze naar je medische toestand, je vult een uitgebreide gezondheidsverklaring in en vervolgens accepteren ze je, maar even later zeggen ze je ijskoud: oh nee, we accepteren je toch niet en we zullen de reeds betaalde premie naar je terugstorten.

Als we het tóch over accepteren hebben: dit accepteer ik in ieder geval geenszins, en dit muisje krijgt wél een staartje. Een keurmerk stelt natuurlijk geen fluit meer voor, als je als KKV-verzekeraar zo kan zwalken!

dhr. A.A. V. – Houten



Volgende bericht »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?