Rechtsbijstandsverzekeraar doet verzekerde de DAS om.

nov. 29, 2012

In verband met een heel vervelende persoonlijke kwestie heb ik een beroep op mijn rechtsbijstandsverzekering moeten doen. De zaak zelf loopt nu al meer dan drie jaar, maar de hulp van DAS rechtsbijstand is dan ook allerbelabberdst te noemen. Ik heb meermaals gevraagd om een andere behandelaar omdat er geen enkele doortastendheid werd getoond en ik in feite alles moest vóórzeggen. Uiteindelijk kreeg ik een externe advocaat toegewezen, maar die was zo mogelijk nog slechter, domweg omdat deze al helemaal niets deed. Geen antwoord op email, geen enkele actie. Inmiddels noemt de DAS het nota bene zélf een hoofdpijndossier.

Ik moet helaas vaststellen dat dit ook voor mij persoonlijk zijn tol heeft geëist, want ik ben letterlijk ziek van alle ellende geworden. Ik merk dat mijn scherpte en concentratie sterk af is genomen en ik ben in feite niet meer goed in staat voor mijzelf op te komen. Ik heb nu aan DAS gevraagd om een belangenbehartiger voor mij te mogen laten optreden die de zaak dan met de advocaat verder kan opnemen. Ik kan immers zelf niet meer beoordelen of de zaak nu  verder goed door de advocaat wordt opgepakt en het kost me veel te veel energie.

DAS gaat er prat op het keurmerk Klantgericht Verzekeren te dragen en ze heeft ook de Gedragscode Verzekeraars ondertekend wat hen verplicht om het belang van de klant centraal te stellen en waarmee ze drie kernwaarden onderschrijven: zekerheid bieden, mogelijk maken en maatschappelijk betrokken zijn. DAS schrijft in haar brochure dat je ‘sterk staat als je het nodig hebt’. En dat het prettig is dat DAS voor mijn recht opkomt en dat ze praktische oplossingen bieden.

Nu ben ik dus door alle narigheid niet in staat om mijzelf te kunnen te vertegenwoordigen en ik vraag DAS of een ander mijn belangen mag behartigen, maar nu geven ze niet thuis. Ik heb pech gehad en ik moet dan, als ik die wil, die belangenbehartiger zelf maar betalen. Je moet maar durven : zeggen dat je maatschappelijk betrokken bent en ondertussen je verzekerde in de kou laten staan.

Ik begrijp nu ineens waarom DAS in haar brochure prachtige woorden gebruikt, maar onderaan schrijft: U kunt aan deze tekst geen rechten ontlenen. Dat is dus de betekenis van het woord ‘verzekeren’!

E.P.L. Vlissingen

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: