Rotte vruchten van Univé

apr. 24, 2013

Juli vorig jaar had ik mijn caravan daags voor vakantievertrek achter mijn auto gekoppeld en ik had de combinatie daarbij nota bene met een zwaar disselslot vergrendeld. Mijn verbazing was groot toen ik de volgende ochtend merkte dat mijn caravan ondanks het zware slot tóch was gestolen. De diefstal was zelfs op bewakingscamera’s vastgelegd en de dieven waren meer dan 20 minuten bezig geweest! Dit alles bewijst wel dat er geen kinderachtig slotje op zat!

Toen ik bij Univé een beroep deed op mijn caravanpolis kwam Univé met het verhaal dat er geen SCM gecertificeerd slot was gebruikt, zij wees de schade daarom af. In de polisvoorwaarden stond dat je de normale voorzichtigheidsmaatregelen moest in acht nemen, en daarbij hoorde volgens hen ook dat je een SCM goedgekeurd slot moest aanbrengen. Toen ik het slot kocht dacht ik trouwens dat ik wel goedgekeurd slot had gekocht, ik had er speciaal om gevraagd en er stond ook iets over SCM eisen op het papier wat ik er bij geleverd kreeg, dus ik dacht dat ik aan de eisen had voldaan.

Ik vind de manier waarop Univé mijn claim heeft behandeld zo klant-onvriendelijk als het maar kan. En dat enkel om vooral maar niet te hoeven betalen!  Daar sta je dan als gedupeerde;  je dacht een verzekeraar te hebben die náást je zou staan als je bestolen bent. Nou,  niet dus, het tegendeel is waar, ze stonden op enig moment in de rechtzaal tegenover mij.

Gelukkig heeft de kantonrechter in Utrecht Univé teruggefloten. Hij zei dat Univé de gestolen caravan gewoon moest vergoeden omdat Univé niet kon volhouden dat ik onvoorzichtig was geweest. Een dergelijke interpretatie van de polisvoorwaarden was onredelijk en ontoelaatbaar , zeker gelet op de impact die het op me zou hebben als Univé niet zou wensen uit te keren, zo stond er letterlijk in het vonnis.

Volgens de Gedragscode Verzekeraars dienen polisvoorwaarden in het belang van de klant te worden uitgelegd . Dat heeft de rechter nu moeten doen omdat Univé dat in mijn geval niet wilde!  Het is te triest voor worden dat de rechter er aan te pas moet komen om een verzekeraar daarvan te overtuigen. Univé adverteert graag met de slogan dat ze geen winstoogmerk heeft, maar ze heeft in elk geval géén uitkeringsoogmerk!

Simone Bijen – Bilthoven

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: