Blogopmaak

stiekem gedoe bij Promovendum / Nat. Academic

apr. 03, 2020

Op 29 december 2019 reed ik van Onstwedde terug naar huis in Hoogeveen over de N-33, 100 km/u op de cruise control. Andere auto’s reden voor en achter mij op gepaste afstand. In een flits zag ik een kat voor mij oversteken, ik hoorde een doffe tik en ik zag in de rechterachteruitkijkspiegel de kat wegrollen. Er was geen mogelijkheid te remmen. Stoppen en achteruit rijden zou een verkeersgevaarlijke situatie hebben veroorzaakt. Vluchtstroken zijn er niet op de N-33.
Thuisgekomen zag ik pas de schade en heb ik foto’s gemaakt met mijn iPhone, en deze schade per e-mail bij National Academic gemeld.
Voor mijn duidelijkheid heb ik op 31 december per e-mail de vraag gesteld of dit onder de verzekering valt zonder wijziging van de premie. Hierop heeft Nat. Academic bevestigend geantwoord in een e-mail op 31 december 2019. Daarna heb ik het schadeformulier ingevuld en digitaal verzonden. Op grond van de bevestiging heb ik besloten de auto te laten repareren via een herstelbedrijf van Nat. Academic. (N.A.)
Tot mijn verbazing kreeg ik toen de reparatie geschied was, e-mail van   N.A. dat ik het schadebedrag zelf kon betalen of dit ten nadele te laten uitvallen van mijn premie met op termijn veel hogere kosten. 

Mijn verbazing heb ik kenbaar gemaakt per e-mail, waarop in het geheel niet werd gereageerd.  Een slechte zaak.
Toen op 25 februari gebeld waarbij ik toen pas hoorde dat een onafhankelijke schade-expert van mening is dat dit niet door een dier kan zijn veroorzaakt. Waaróm hij die mening was toegedaan werd niet gezegd, en zijn rapport mocht ik niet inzien. 

Ik vroeg of ik een klacht kon neerleggen. Dit kon en ik kreeg een ander telefoonnummer. Ik belde en kreeg… dezelfde mevrouw weer aan de telefoon. Zoals een slager eigen vlees keurt. 

Hierop besloot ik een bezwaarschrift in te dienen bij NA. Na 3,5 week kreeg ik een formeel antwoord van …. wéér dezelfde mevrouw.
Met haar mail ontving ik nu wel het rapport van de schade-expert. Wat blijkt? De expert schrijft de auto  NIET  te hebben gezien en hij is afgegaan op een mening van de reparateur die in opdracht van N.A. zijn werk verricht.
Weer gebeld. Nu om te vragen of NA een onafhankelijke beoordelaar heeft en waar ik met een klacht terecht kon. Mw. Linda G… jawel.. gaf mij een e-mailadres. Op de site blijkt dit e-mailadres te horen bij het telefoonnummer dat zij mij eerder gaf en waarbij zij zelf de telefoon opneemt. Hoezo onafhankelijk…

Naam klager bij de webmaster bekend

16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
16 aug., 2023
Volmacht van ASR rommelt maar wat aan, over ruggen verzekerden
Meer posts
Share by: