Tergend slappe hap


Geplaatst in: Nieuws | op 28 maart 2020 | nog geen reacties.


Ruim een jaar geleden heeft dit platform bij de AFM melding gemaakt van onwettige praktijken van verzekeraar National Academic/Promovendum. Op deze website is daarover meer te vinden als u die naam in de zoekbalk intypt.

Het gaat om meerdere overtredingen van de wet. Verzekerden hebben hierdoor bij deze verzekeraar geen rechtszekerheid, wat natuurlijk een ernstige zaak is.

Na tien maanden bleek ons dat deze verzekeraar nog steeds dezelfde praktijken bezigde, er was niets veranderd. Wij hebben daarom de AFM opnieuw gewaarschuwd. Een maand later meldde de AFM de zaak in behandeling te hebben.

Eergisteren, dus ruim een jaar (!) na onze melding, ontvingen wij van de AFM een reactie met de dooddoener dat zij meldingen serieus neemt en goed bekijkt. De brief bevatte niets inhoudelijks, maar slechts globale en vooral algemene informatie die je ook al op de website van de AFM kunt lezen en die een normaal denkend mens ook wel zelf kan bedenken.

Het interesseert ons eigenlijk niet zoveel op welke wijze de AFM optreedt tegen verzekeraars die de wet en de regels aan hun laars lappen. 

Veel belangrijker is dat de betreffende misstand wordt opgeheven en dat verzekerden niet langer worden benadeeld. Dat klemt temeer als het verzekeraars betreft die niet onder de regelgeving van het Verbond vallen en die dus in feite vogelvrij zijn. Zij maken vaak misbruik van beleidsvrijheid, zo schreef de voorzitter van het Kifid.

Op haar website schrijft de AFM dat zij “zich sterk maakt voor eerlijke en transparante financiële markten.” De AFM heeft een interne afdeling met de naam: “klantbelang centraal”.

Hoe de AFM ook zegt meldingen serieus te nemen en hoe zij het zogenaamde klantbelang centraal zegt te stellen, de feiten tonen aan dat zij van misstanden al meer dan een jaar op de hoogte is en dat de situatie nog hetzelfde is. De geschiedenis herhaalt zich bij de AFM, googel op ‘slapende toezichthouder’. Leve het klantbelang!


Volgende bericht » »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.