Valkuilen bij Achmea

mei 20, 2014

Tijdens onze vakantie vorig jaar ben per ongeluk met de caravan door een flinke kuil in het wegdek gereden, waarna er een scheur in het plaatwerk -schuin boven de deuropening- is ontstaan. Mijn (Home-car) caravan is negen jaar oud en ik heb er nooit echte problemen mee gehad.

De dealer zei dat bij zulk van buiten af komend (grof) geweld de caravan enigszins tordeert, waardoor de schade in zo’n geval op de zwakste plek gaat zitten. En boven de deuropening zit nu eenmaal het minste ‘vlees’. Juist om die reden zijn alle caravans op die plek verstevigd, maar op enig moment is de grens natuurlijk een keer bereikt.

Toen ik de schade telefonisch bij Centraal Beheer meldde werd er direct gezegd dat de schade verzekerd was, het was een van buitenaf komend onheil en dat valt onder de dekking.

Toen we verder niks meer hoorden hebben we de zaak schriftelijk aangekaart, en toen werd ineens gezegd dat het een “eigen gebrek” van de caravan was en dat eigen gebrek van dekking was uitgesloten.

Wij lezen vervolgens de polisvoorwaarden van Centraal Beheer en citeren: “Gedekt is verlies of beschadiging van de caravan en/of inventaris, mits de inventaris is meeverzekerd, indien de schade is veroorzaakt door een eigen gebrek, constructie- of materiaalfout van het verzekerde object”.

Uiteraard hebben we Centraal Beheer hiermee geconfronteerd maar ze gingen er inhoudelijk niet op in. Ze schreven alleen dat ik maar naar de rechter moest gaan als ik het er niet mee eens was.

De mensen die overwegen om hun caravan bij Centraal Beheer te verzekeren zijn nu maar even gewaarschuwd..

“Even Apeldoorn bellen” lijkt in het begin leuk, ze geven je (valse) hoop,  maar als het op uitkeren aankomt draait Centraal Beheer op alle fronten!

Ik heb een verzekering om me te dekken tegen onheilen, niet om mijn verzekeraar voor de rechter te moeten dagen!

M. J. K. te Vaassen

 

 

 

02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: