1e uitspraak Ombudsman Schadeverzekeringen

3 april 2018

De Ombudsman Schadeverzekeringen heeft een maand na haar start een uitspraak gedaan in een zaak waarbij NH1816 een schadevergoeding terug vorderde op haar verzekerde, na die te hebben uitgekeerd aan een schuldloze tegenpartij.

De uitspraak is tegengesteld aan een niet-bindende uitspraak van het KifiD, waar dezelfde kwestie eerder was voorgelegd. Anders dan het KiFiD komt de Ombudsman tot het oordeel dat de betreffende verzekeraar de verzekerde niet op correcte wijze tot betaling van de maandelijkse premie heeft gemaand en waarom de de verzekeraar de verzekeringsovereenkomst niet juist heeft beëindigd/geroyeerd.

Doorslaggevend voor de overwegingen van de Ombudsman zijn de dwingend wettelijke bepalingen voor een verzekeraar bij schorsing van de dekking van een verzekeringsovereenkomst en de daarbij door NH1816 te betrachten zorgplicht.

Opmerkelijk vond de Ombudsman het door NH1816 onverklaard gelaten feit dat zij in 2013 al aanmaningen gestuurd zou hebben waarop prominent op het briefpapier gedrukt stond dat de NH1816 “200 jaar” was. Op dat moment bestond de NH1816 namelijk “slechts” 197 jaar.

Bilthoven – 3 april 2018

29 november 2025
Zijn niet bereikbaar, je wordt zowel in de chat als via whatsapp slecht of niet te woord gestaan.
door Voogd heb je niets aan, is er vooral voor zichzelf 16 november 2025
is er vooral om zichzelf te verrijken
9 november 2025
Oplichten, liegen en bedriegen
20 oktober 2025
nergens wordt op gereageerd.
24 september 2025
Alleen maar slechte reviews, oppassen voor deze boevenclub!
20 augustus 2025
Van kastje naar de muur en met een kluitje in het riet.
29 juli 2025
Geen communicatie
18 juni 2025
SAR niet op haar taak berekend
5 mei 2025
Onrechtmatig handelend Camperverzekerd denkt vooral aan zichzelf
12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
Meer posts