Blogopmaak

In de kiem gesmoord: Achmea

nov. 09, 2019

Uit de vele berichten en klachten over Achmea op deze website blijkt dat deze verzekeraar niet het klantbelang, maar het eigen belang centraal stelt. Dat deed zij ook in een zaak waarin de klant tot de rechter moest gaan om zijn gelijk te halen. De uitspraak van de rechter is hier te zien.

Het ging daarbij -zoals gewoonlijk- over de uitleg van de polisvoorwaarden, en Achmea legde die zó uit dat ze niet hoefde te betalen. Daarmee benadeelde Achmea haar verzekerde -inclusief de extra kosten- voor ruim € 125 mille!

De rechter volgde de uitleg van Achmea niet, als zou de verzekerde -een professionele zaden en bloembollenhandel- het hebben moeten snappen dat er een verschil zat in de opslag van bloembollen en die van zaden.

Het blijft jammer dat verzekeraars in hun advertenties zich als weldoeners voordoen, en bij een schade zich in de praktijk ontpoppen als de spreekwoordelijke wolf in schaapskleren. Op zo’n manier komt het vertrouwen in verzekeraars natuurlijk nooit terug.

16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
22 okt., 2023
Bedrog vlak voor de rechtszitting toegegeven
30 sep., 2023
Leugens en bedrog door expert en verzekeraar
21 aug., 2023
Opgepast voor deze discriminatieclub!
16 aug., 2023
Volmacht van ASR rommelt maar wat aan, over ruggen verzekerden
Meer posts
Share by: