Ombudsman sleept Achmea voor rechter


Geplaatst in: Nieuws | op 28 januari 2019 | 1 reactie.


Vandaag heeft een deurwaarder aan Achmea een dagvaarding aangereikt waardoor zij zich volgende maand voor het Gerechtshof van Den Haag hiertegen mag verweren. Volgens de Ombudsman weigert Achmea te stoppen met het opleggen van onredelijke bedingen aan alle particuliere verzekerden. Consumenten krijgen van Achmea niet de bescherming waar zij recht op hebben, aldus de Ombudsman, E. Horssius.

Het gaat om polissen die worden aangeboden door Centraal Beheer, Interpolis, FBTO, Avero, InShared en Hema, waarin het recht van een verzekerde op een vrije en eigen deskundige wordt beperkt. De dominante rol van verzekeraars in het vaststellen van de schadeomvang blijft daarmee overeind, terwijl gedupeerden daar nu juist in beschermd moeten worden.

Horssius: “In de praktijk gaat vrijwel iedereen blind akkoord met de polisvoorwaarden. Niemand heeft immers zin en gunt zich de tijd om zo’n heel epistel aan voorwaarden te lezen en van die wetenschap maken schadeverzekeraars sluw misbruik.
In eerdere individuele vonnissen, is Achmea herhaaldelijk door de rechter in het ongelijk gesteld, maar tóch blijft Achmea doorgaan met het stellen van onwettige polisvoorwaarden.

Helaas blijft het bij de overheid en consumentenorganisaties vooralsnog stil”, aldus Horssius.


Volgende bericht » »

Reacties

  1. Juliet

    Ikzelf ben al sinds 2015 bezig met t zilveren kruis
    12 dubbele facturen dus ook 12x incasso kosten etc vervolgens dossiers van rekeningen een ander dossiernr geven
    Vervolgens ook nog eens rekening sturen via incasso van diensten zoals AV niet had
    Aangetekende brieven 5xkomen niet aan volgens track en tracé wel eigenlijk willen ze niet via brief communiceren
    Hierdoor wachten ze ook steeds 5 weken met antwoord;
    Wij willen niet over die oude kwestie hebben
    Als u een brief stuurt reageren wij niet meer
    En dat schrijven ze als ik benadruk dat dit geen kwestie is en wat ze aan de verkeerde facturen doen

    Geen antwoord, volgens hun hebben ze alles besproken dus niet
    Ik had ze alle bewijzen toegestuurd ook het incassobedrijf
    Die zegt dat ze handelen in opdracht van het zilv kruis
    Ook hadden ze mij meerdere keren aan en afgemeld als wanbetaler
    Trrwokl ik gewoon mijn premie betaalde, bankoverzicht gestuurd,ook naar vak maar die zegt t ligt aan Zilv.kruis
    Dus vak doet niets met de bewijzen en zilv kruis helemaal niet
    Doordat jaren geen AV en hierdoor niet geholpen door de tandarts etc

    Doordat ik blijf volhouden Dat ik een rectificatie wil vinden ze mijn klacht een kwestie!! En doen dus niets

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

verzekeraarklachten.nl - Kompas in verzekeringsland.

0
Verbinden
Een moment geduld a.u.b....
Verstuur een bericht

Sorry! We zijn momenteel niet aanwezig, laat een bericht achter.

Naam
* E-mail
Beschrijving
Start chat

Heeft u een vraag? Bespaar tijd, stel uw vraag direct online!

Vul het formulier hieronder in voordat u de chat begint.

Naam
* E-mail
* Onderwerp
Chat nu hier met ons

Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.

How do you rate our support?