Een goudeerlijke respectloze bedrijfstak

jan. 14, 2022

Nergens wordt zoveel gelogen als bij experts en verzekeraars

Het schokkende bericht over ING en Dekra waar een verzekerde op 13 januari j.l. een klacht over op deze site publiceerde, is van historische waarde.


Tegelijkertijd ook weer niet, want de schokkende feiten die er in worden genoemd zijn ons al minstens 10 jaar bekend, namelijk dat verzekeraars en experts al decennia liegen over het feit dat ze zogenaamd onafhankelijk van elkaar zijn. En we weten ook al jaren dat verzekeraars als ze experts inschakelen, sturing geven zodat er een voor hen gunstige schadevaststelling plaatsvindt.  


Op deze website staat een lijst met meer dan 100 schadevoorbeelden, die zonder uitzondering bewijzen dat verzekeringsexperts de schade ALTIJD veel lager inschatten, zodat de verzekeraar minder hoeft uit te keren. Slechts enkele gevallen komen maar aan het licht, namelijk die waar de klant een eigen deskundige in heeft geschakeld. Dus het is maar het topje van de ijsberg wat bekend wordt en het is dus gemakkelijk voor het Verbond van Verzekeraars om daarover te liegen, dan wel om te zeggen dat ze zich niet in de door ons genoemde realiteit herkennen. Het is allemaal al zo oud als de weg naar Rome en zo doorzichtig als het maar zijn kan.


Wat we ook al een tijdje weten is dat een van de grootste expertisekantoren in ons land (Dekra) compleet aan de leiband van verzekeraars loopt. De Dekra expert in het bewuste bericht zal niet in de gaten hebben gehad dat hij zichzelf wat dat betreft verraden heeft, door zwart op wit te noemen dat hij door de verzekeraar is aangestuurd. Schokkend? Welnee, als je een beetje naar het systeem onderzoek doet, dan kom je erachter dat alle grotere expertisekantoren van verzekeraars afhankelijk zijn. Reken maar dat die ook door verzekeraars vooraf worden aangestuurd dat ze "schadelast-beperkend" bezig moeten zijn. De eerder genoemde lijst is er het bewijs van!


Wat wel schokkend is is dat experts van grote expertise kantoren het met de voorschriften aangaande de pandemie niet zo nauw nemen. In een bericht werd nota bene genoemd dat ze geen mondkapje dragen, maar ook dat ze de contra expert op straffe van het niet zenden van een akte van benoeming, dwingen om fysieke expertise uit te voeren, zelfs als ze al een keer op de schadelocatie zijn geweest. Niet alleen is dat uiteraard tegen de regels en de basale voorschriften, maar daarmee stellen ze ook klanten en expert collega's aan het risico van besmetting bloot. Dat is zeer respectloos, in een bericht had een verzekerde het over grensoverschrijdend gedrag. 


Juist van professionals die wisselende contacten hebben mag je verwachten dat ze zich aan de regels houden en dat ze respect tonen voor hun medemens. Schokkend wordt het nog meer als je ziet dat Dekra op haar website schijnheilig schrijft dat ze zich nauwkeurig aan de richtlijnen van het RIVM houdt. Wat is de verzekeringsbranche toch een klantgerichte en eerlijke bedrijfstak!


02 mei, 2024
Kwalijke praktijken, manipulatie, leugen en bedrog.
27 apr., 2024
Wegwezen als je daar verzekerd bent, ze doen niets voor je!
16 apr., 2024
Geblunder bij schadebehandelaar, casemanager, directielid, fraudecoördinator, expert en onderzoeker
21 mrt., 2024
Onbetrouwbaar en onprofessioneel handelen over rug van de klant
08 mrt., 2024
Maar wél toevallig altijd in het eigen voordeel!
19 feb., 2024
Slechte service en onterecht afwijzen
14 jan., 2024
Meest slechte verzekeraar die er bestaat!
31 dec., 2023
Beloften niet nakomen, steeds nieuwe trucjes om niet te hoeven betalen
07 dec., 2023
Pas als met rechtszaak wordt gedreigd wordt er ineens betaald
13 nov., 2023
Fraude-coördinator speciale zaken liegt en bedriegt
Meer posts
Share by: