AON nonchalant

26 november 2014

Ik ben bij AON verzekerd en ik heb op 05-2014 een verkeersschade gehad die in juni is hersteld, maar pas 6 maanden later is AON gestart met de afwikkeling van deze schade. Ik wilde deze schade zelf betalen, omdat het om een kleine botsing ging en ik heb daarvoor meerdere schadebedrijven gebeld om een bedrag op te vragen, deze gaven allen een bedrag tussen de 300-500 euro op.

Na ruim 6 maanden heeft AON pas een keer contact met mij opgenomen. Ik heb inmiddels twee verschillende claims gekregen, één van 894,65 euro en één van 984,65 euro. Ik heb gezien de hoogte van het bedrag het schaderapport opgevraagd want ik vermoedde dat er onterecht schade is geclaimd aan de rechter laaddeur, aangezien de botsing links was, dus aan rechterschade kan ik geen schuld hebben.

Ik heb AON om uitleg gevraagd en er is mij twee keer beloofd dat ik zou worden teruggebeld. AON stuurde echter een mail dat ze mij niet terug gingen bellen en dat de schade niet onderhandelbaar zou zijn. Ik wil ook niet onderhandelen maar gewoon wat recht zetten en op zijn minst fatsoenlijk te woord worden gestaan.

Zeker nu uit een steekproef bij Radar is gebleken dat in 1 op de 10 schadegevallen er sprake is van exorbitant hoge bedragen die 20-60% te hoog zijn, dan vind ik de reactie van AON onzorgvuldig en onbehoorlijk.

Dit heeft natuurlijk direct gevolgen voor de autopremie van alle verzekeraars. Dit gaat niet om een kleine afwijking, maar om erg grote bedragen als je alle gevallen bij elkaar optelt!

Bas de Niet

12 april 2025
Dekra spant met de schadebehandelaar samen om contra expert buitenspel te zetten 
10 april 2025
Illegale en bedrieglijke praktijken over de rug van verzekerde
23 februari 2025
Niets anders dan ellende bij schadeafwikkeling
6 februari 2025
Onbetrouwbaarheid troef, wat er ook gebeurt.
15 januari 2025
Wegwezen daar voordat je een schade hebt, want dan ben je te laat.
3 december 2024
Jarenlang tegengewerkt bij simpele schade, eindelijk gerechtigheid
25 november 2024
Dubieuze praktijken: Nog steeds spookfacturen
10 november 2024
Wel premie incasseren maar bij schades niet reageren!
25 oktober 2024
Belachelijk trage verwerkingstijd van vijf weken!
2 oktober 2024
Rommeltje in administratie over de rug van de klant.
Meer posts